ראיית חשבון להתנהלות עסקית שוטפת בטוחה

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

רואה חשבון לניהול עסקי שוטףניהול עסק, אפילו עסק קטן, עשוי להיות מורכב ובוודאי שכלולים בו היבטים מגוונים, חלקם מתישים. כדי שלא להתעסק באופן שוטף בענייני כספים שונים שלא תמיד נהירים, כדי שהעסק יתנהל בצורה בריאה ובטוחה, מומלץ לקבל סיוע מקצועי. שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות יעזרו בניהול פיננסי שוטף ובטוח, מכל הבחינות.

הכול כתוב בספרים

מבחינה עסקית, לספרים יש משמעות קריטית ובעלי עסקים נדרשים לנהל ספרים (בחוק, הללו נקראים לעתים גם "פנקסים"). הפנקסים או הספרים, ספרי החשבונות של העסק, מהווים אסופה של כל הפעולות הפיננסיות שהעסק מבצע.

תשלומים והוצאות, הכנסות ורכישות, מלאי וחומרי גלם, העברות תשלומי מיסים, שכר דירה, משכורות – כל הדברים הללו חייבים להיכתב בספרים ועל כך אחראים רואי החשבון ומנהלי החשבונות.

מדוע הרישום בספרים כה חשוב?

לכאורה, הדבר כלל לא משנה, שכן החוק מחייב לבצע רישום שכזה (בין היתר, כדי לוודא שהעסק משלם את מיסיו כראוי). למעשה, הרישום החשבונאי יכול לספק תובנות רבות לעסק עצמו וגם לבעלי עניין.

ספרי החשבונות והדוחות שניתן להפיק באמצעות הרישומים מאותתים מתי העסק מתנהל נכון ומתי יש צורך בשינוי. הרישום החשבונאי והדוחות שמפיקים על פיו נדרשים כשמעוניינים בהלוואה, כשרוצים לבדוק האם כל הלקוחות שילמו את חובותיהם, כשרוצים לראות מהו תזרים המזומנים לאורך זמן.

שירותי ראיית חשבון ומיסוי

שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות עשויים להיראות מן הצד כמלאכה סיזיפית, אפורה ומשעממת, אולם המציאות איננה תמיד כזאת. שירותי ראיית חשבון יכולים להיות גם יצירתיים ואפילו מלהיבים.

רואי חשבון מקצועיים מסייעים ללקוחותיהם להימנע מתשלומי מס מיותרים ויש גם מקרים רבים שניתן לעשות שימוש בתקנות שונות בכדי לקבל החזרי מס או החזרי ארנונה.

החזרי מס: לא לתאגידי ענק בלבד

גם שכירים משלמים מבלי דעת סכומי עתק למס הכנסה, בלא לדעת כי פעולה מתאימה תאפשר להם לקבל בחזרה כסף רב. אין לכם רואה חשבון שיבדוק זאת עבורכם?

כדאי שתשנו את הגישה ותניחו לעין מקצועית לברר בקביעות ובאופן שוטף האם אתם משלמים יותר מדי מס שלא לצורך. החזרים ניתנים רק לאחר הגשת בקשה מנומקת וקיימת התיישנות לגבי תשלומים מלפני יותר משש שנים.

אילו שירותים נכללים בראיית חשבון?

למשל, טיפול בתשלומים שוטפים לרשויות המס וכן טיפול במקדמות – למס הכנסה, למס ערך מוסף, לביטוח לאומי. אי ביצוע תשלומים בזמן עשוי לגרור קנסות גבוהים ואף זימון לחקירה. גם הכנת דוחות שנתיים והצהרות הון מהווים חלק חשוב מעובדתם של רואי החשבון וכן גם טיפול במשכורות – באופן התואם הסכמי שכר אישיים, הסכמים קיבוציים וחוקי עבודה.

הכנת משכורות אינה מסתיימת בהדפסת תלוש. יש להעביר ניכויים שונים לגורמים הרלוונטיים. ניכויי מס יש להעביר למס הכנסה. ביטוח לאומי ומס בריאות יש להעביר למוסד לביטוח לאומי. ניכויי פנסיה יש להעביר לגוף המתאים ובמקרים רבים ניתן אף לקבל הפחתות ארנונה.

לחברות, השירות עשוי לכלול גם ביקורת חשבונאית מקיפה, כדי לוודא שהניהול הפיננסי תקין וכדי למנוע טעויות שוטפות ותקלות שיובילו להפסדים. בדיקת יעילות עסקית, טיפול במאזנים, עיסוק ברישומים שוטפים, ביצוע התאמות מול בנקים וספקים או לקוחות גדולים – בכל אלה יעסקו רואי החשבון ומנהלי החשבונות היעילים. לסיום, חשוב מאוד לבחור בשירותי ראיית חשבון בעלי הסמכה לטיפול בכל הנוגע לטיפול בחשבון העסק שלכם. מומלץ שלא להקל ראש ולפעול באופן חוקי אך ורק באמצעות רואה חשבון מוסמך

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן