מה זה עורך דין מקרקעין

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

עולם המקרקעין עשוי להיות מורכב ומסובך עבור כל מי שמבצע עסקה בתחום. מסיכומים, עריכת חוזים ועד לבדיקות הרבות שיש לעשות בדרך, עו"ד מקרקעין הוא הכתובת לפנות אליה. בין אם מדובר ברכישת דירה מקבלן או יד שנייה ובין אם ברכישת קרקע להשקעה, יש ערך רב לבעל מקצוע שמכיר היטב את התחום, החוקים ושיכול להגן עלינו.

עורך דין מקרקעין יהיה בעל ידע נרחב בתחום והוא ילווה את הלקוחות לכל אורך העסקה תוך שמירה על הזכויות וייצוג האינטרסים שלהם בצורה המיטבית. כאשר אנחנו אומרים ״מקרקעין״ אנחנו מדברים על סוגים שונים של עסקאות ולא רק רכישה ומכירה. מדובר גם על ניהול משא ומתן בתחום תמ״א 38, מתן ייעוץ שוטף בכל תהליך בנייה ובמקרה הצורך ייצוג בבית המשפט.

מבדיקות מקדימות ועד לבית המשפט: מה זה עורך דין מקרקעין

כדי להבין מה זה עורך דין למקרקעין יש להתחיל מהבנה מה הוא יכול לעשות. ברור כי מדובר בבעל מקצוע בוגר משפטים שעבר את מבחני לשכת עורכי הדין אך גם בבעל מקצוע שהתמקצע באופן ספציפי בתחום המקרקעין ושיכול לסייע בפעולות הבאות:

  • בדיקות מקדימות – ישנן בדיקות שונות שנדרשות בתהליך עסקת מקרקעין כולל בדיקת הקרקע, בעלות וחבות על הנכס, עיקולים, הערות אזהרה ועוד. כל אלה יכולים להתבצע במקצועיות על ידי עורך דין מקרקעין.
  • עריכת חוזים – ישנם חוזים שונים שיכולים להתבצע בעסקאות מקרקעין כול חוזה מכר, חוזה רכישה וחוזה שכירות. חשוב להקפיד כי החוזה שיתבצע בין הצדדים יהיה מותאם באופן אישי לצרכים וזאת כדי שיגן עלינו מכל סיכון משפטי.
  • ייצוג משפטי – אף אחד לא רוצה להגיע לבית המשפט בשל עסקת מקרקעין אך אם יהיה צורך התפקיד של עורך הדין יהיה לייצג את הלקוחות בבית המשפט. יכולות להיות סיבות שונות לייצוג כשרבות מהן נמנעות בעריכת חוזה מתאים.
  • ייעוץ משפטי – לעתים כל שנדרש הוא להבין את המהות של העסקה לעומק וזאת כיוון שכל עסקה בתחום זה יכולה להיות בעלת השלכות משפטיות. פניה לעו״ד מקרקעין יכולה להבהיר את התהליך ולחזק את הביטחון בפעולות השונות לכל אורך הדרך.

תחומי ההתמחות של עו"ד מקרקעין

עולם המקרקעין מורכב מעסקאות שונות ומגוונות. לכן עורכי הדין יכולים לספק שירות בתחומי התמחות ספציפיים.

מקרקעין ונדל״ן

תחום זה מתייחס לכל ההיבטים המשפטיים של עסקאות מקרקעין. מרכישת ומכירת דירות, בתים, קרקעות ונכסים אחרים ועד להשכרת נכסים לצורך מגורים ומסחר. מרישום זכויות הטאבו ועד בחינת נושא המיסוי שכרוך בעסקה. עורך הדין שמתמחה בתחום יוכל לייעץ גם בנושא מס שבח, היטל השבחה וכן בתחום מס רכישה. כל אלו נושאים אשר יכולים להיות מהותיים להצלחת העסקה ושיש להכיר בהם מבעוד מועד.

תכנון ובנייה

כשאנחנו מסתכלים על הבנייה כאן בארץ מה שאנחנו לא רואים הוא את התהליך המשפטי מאחורי כל החלטה. תהליך התכנון והבניה יכול להיות מורכב לא רק מבחינה הנדסית אלא גם מבינה משפטית ולכן אנחנו צריכים לא פעם עו״ד שיוכל לעמוד לרשותנו ולעזור לנו. עורך דין המתמחה במקרקעין יוכל לעזור לנו בתהליך הוצאת היתר בניה, הגשת התנגדויות לתוכניות ולבצע ליווי בתהליכי תמ״א 38.

סכסוכי מקרקעין

זהו תחום העוסק בכל הנוגע ליישוב סכסוכים כשהתהליך יכול להתבצע בין הצדדים בשיח והוא יכול לצערנו להתקיים גם בבית המשפט. ישנם כל כך הרבה מקרים שיכולים לדרוש התערבות של משרד עורך דין מקרקעין כמו תביעות בעלות, פינוי שוכרים, תביעות ליווי בנייה, סכסוכים בין דיירים ואחרים. עורך הדין המתמחה בתחום יוכל להביא כישורים מתחום הגישור, הבוררות ויוכלו לפעול ליישוב הסכסוך גם מחוץ לבית המשפט.

כמובן, חשוב לבחור את בעל המקצוע הנכון וכאן בדיוק נכנס עו״ד אביחי דמארי לתמונה. עם ניסיון עשיר בתחום, הבנה מעמיקה במקרקעין, זוהי הכתובת לכל שאלה, ייעוץ ותהליך פשוט ומורכב.

עורך דין

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן