חיוב ארנונה פרגולה

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

חיוב ארנונה פרגולהבחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב) (תיקון מס' 17), התשע"ח-2018 (להלן: "החוק") ניתן למצוא את כל הסדרי מס הארנונה באשר הם. באחד מתיקוני החוק נבע כי כל בנייה של מצללה ("פרגולה") בדירות מגורים חבה בתשלום מס ארנונה. ואולם, פרגולה המקורה בקירוי שקוף מפלסטיק עשויה להיות פטורה מתשלום מס ארנונה, בהתאם לסייגים מסוימים בחוק. על מנת לקבל את ההנחה יש כמובן להוכיח לרשות המקומית באזור מגוריך כי הפרגולה שבשטחך חסה תחת תנאי הפטור. ואכן, הנחה זו יכולה להוות נדבך משמעותי מאד בהוצאות המשפחה העצמאית, אשר יכולה להגיע לעד מאות ואף אלפי שקלים בשנה אחת. ההנחה מתקבלת לאחר הגשת בקשה באמצעות טופס ייעודי. את הטופס ניתן למצוא בחיפוש קל ברשת האינטרנט או כמובן באתרי הרשויות המקומיות. וכן, ניתן לקבל פרטים נוספים באתר משרד הפנים, באופן פרונטלי במשרד הפנים או ברשויות המקומיות.

הסטוריה והתנהלות בהווה לעניין חיוב ארנונה פרגולה

בעבר, כל בנייה של פרגולה בחצר הבית הייתה חייבת בהסדרה בירוקרטית מול הרשויות, וכמובן בתשלומי מיסים. לימים, אושר תיקון חוק הפרגולות אשר שינה את היוצרות, ואיפשר מעט מרחב נשימה במקצה זה. על כן, טרם תשלום מס ארנונה על בניית פרגולה בשטחתך מומלץ לבדוק האם אתה זכאי לפטור או הנחה בעניין זה. 

תיקון החוק בעניין פרגולות נכנס לתוקפו בשנת 2014, ואיפשר למי מאיתנו להגיש בקשה לפטור או הנחה משמעותיים במיוחד. כמובן, שעדיין החוק מאפשר את רוב מרחב ההחלטה לרשות המקומית, אשר יכולה לשקול ככל העולה על רוחה בהחלטתה, ועדיין, ישנן האפשרויות עומדות וקיימות. באמצעות חוק זה יכולים בעלי דירות להיות מעט יותר חופשיים לעשות בשטחם כהווייתם, לבנות פרגולות, גדרות, גופי תאורה ועוד תחת אפשרויות החוק.

שימו לב, כי כל בנייה של פרגולה בחצר או במפרסת הבית מחייבת אתכם בהודעה מוסדרת לרשות המקומית באזור המגורים. הודעה זו יש להגיש לא לאחר 45 ימים מיום תחילה בניית הפרגולה. ראשית, יש להסדיר היתר בנייה לכך, כמובן. מאחר שהרשות מחויבת בהחזרת תשובה לכך במקסימום של אותם 45 הימים, אין הדבר משפיע משמעותית על הבנייה. שכן, היעדר תגובה בזמן פירושו אישור אוטומטי.

כיצד אדע אם עליי לשלם חיוב ארנונה פרגולה?

כאמור, לאחר השינוי בחוק עלו האפשרויות להנחות או הטבות פטור לעניין תשלום חיוב ארנונה פרגולה. המשמעות של הסייג היא שגם מותקן כיסוי פלסטיק אטום מעל הפרגולה שברשותך, סביר שלא תהיה חייב בארנונה על הפרגולה. זאת ככל שהרשות מאשרת, כמובן. שימת ליבכם כי התיקון הנ"ל לחוק רלוונטי במקרים אשר בהם הפרגולה אינה משמשת מקום חניה, מחסן או כל שימוש אחר בה בחצר או מרפסת הבית שלכם. תנאי נוסף לקבל ההנחה או הפטור הם דרישה לפיה הפרגולה תישען על מקסימום שני קירות מבנה. לחילופין, עליה להישען על עמודים או להיבנות כאשר מצויים בה רווחים גדולים בין קורות ההצללה. וכן, ככל שישנו כיסוי פלסטיק מעליה, הוא כאמור מחוייב בהיותו שקוף.

אין כל ספק כי חוק הפרגולה מאפשר לכל אחד מאיתנו בנייה בטוחה וחופשית יותר במרחב המחיה שלו. שימו לב כי בהגשת בקשתכם עליכם להגיש את כל הראיות הנחוצות על מנת להוכיח כל הנ"ל, ועל מנת לזכות בפטור או בהנחה המבוקשים. מסמכים שיש לצרף הם לדוגמה כל ראיות נוספות אשר לדעתך יכולים להשפיע על אישור הבקשה, כמו למשל תמונות, קבלות לאנשי מקצוע וכדומה. בסופו של דבר, ככל שאכן תעמדו בתקנים, ככל הנראה לא תהא כל בעיה ואכן תקבלו את מבוקשכם. 

תהליך מימוש הזכות

על מנת לבדוק זכאותך בפני הרשות המקומית להנחה זו בארנונה, יש לפנות לרשות המקומית שבתחומה מצוי הנכס, באמצעות הבקשה היעודית לקבלת הנחה בארנונה בגין חיוב ארנונה פרגולה. טופס זה ניתן למצוא ברחבי האנטרנט, בחיפוש מהיר אחר טופס הנחה לנכס בשיפוץ או אשר עומד ריק, בכל מנוע חיפוש או באתרי הרשויות המקומיות. את הטופס ניתן להוריד מלא מראש, באופן ידני, או לחילופין ניתן למלא דיגיטלית ולשלוח אונליין.

לאחר שליחת הטופס בעניינך והגשת הבקשה כאמור, תתכנס הועדה אשר מצויה ברשות המקומית שבאזור מגוריך ותקבע החלטתה בנושא. בסוף התהליך תיקבע ההחלטה על ידי הועדה. האפשרויות הן כמובן אישור הבקשה או דחייתה. במקרה בו קיבלת תשובה שלילית, ישנה האפשרות להגשת ערעור החלטת הראשות המקומית (קרוי גם ערר). את הערעור יש להפנות לגיזבר הרשות המקומית באזור מגוריך.

מה חשוב לדעת על הנחה חיוב בארנונה פרגולה? 

כאמור, שימו לב כי הרשות המקומית איננה חייבת להעניק את הזכות להנחה או פטור עבור הפרגולה, אלא בהתאמה לתנאי החוק. ככל שאינכם מרוצים מתשובתה של הועדה, כדאי להתכנס להוראות החוק ולהבין כיצד ניתן להוכיח אחרת מאיך שגרסה הןעדה בעניינכם. שימו לב כי חשוב מאד להודיע לרשות המקומי באזור מגוריך על בנייה הפרגולה, כאמור, לכל היותר 45 יום מבנייתה, הן על מנת לקבל את הפטור והן למען לא תהיו חשופים לקנסות בנושא.

דבר נוסף, חשוב לציין בטופס הבקשה הייעודי נתונים נוספים אודות פטורים או הנחות ארנונה נוספות אשר קיבלתם בנכס הנמצא ברשותכם. כידוע, אין מקבלים פעמיים הנחות עבור ארנונה, ולכן על הרשות המקומית להכיר אם מדובר במצב זה או במצב בו שני סוגי ההנחות אינם מאותו הסוג. בסופו של דבר לאור הוראות החוק קבלת הנחה או פטור מארנונה עבור חיוב ארננה פרגולה הפכה זה מכבר ללא בעייתית כלל, וברוב המקרים אין בעיה לקבל את מבוקשכם באמצעות הגשת בקשה ראויה ומפורטת. לכל פרט נוסף ניתן לגשת לרשות המקומית באזור מגוריך להסברים נוספים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן