טיפים על מיסים וארנונה

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

טיפים בתחומי מיסוי וארנונהבין העסקים הגדולים יש הרבה מאד הבדלים, למשל מבחינת גודל העסק או תחום הפעילות. אלא שהאינטרס של העסקים יהיה תמיד דומה: לצמצם ככל האפשר את ההוצאות השוטפות של העסק, מה שיגדיל את הרווח שלו בפועל.

אחד התשלומים המרכזיים שעסק קטן צריך לעמוד בו הוא תשלום הארנונה לרשות המקומית בשטחה הוא פועל, עם סכומים לא מבוטלים שפוגמים במאזני העסק.

עסקים רבים לא מודעים לעובדה שיש מגוון דרכים להוזיל את עלויות הארנונה שמשלמים בפועל. אתם מוזמנים לקרוא ולקבל כלים שיחסכו לכם לא מעט כספים מדי שנה.

הגודל כן קובע

לא צריך להיות מומחה לארנונה כדי לדעת שהגודל של הנכס הרלוונטי הוא המשתנה המרכזי שמשפיע על המחיר. לכאורה נראה שאין כאן יותר מדי מרחב תמרון, כי עסק לא אמור לשנות את גודלו מדי יום וגם לא בכל חודש.

בפועל, עסקים רבים משלמים יותר ארנונה ממה שהם אמורים מכיוון שהרשות המקומית מחשבת עבורם שטח גדול ממה שאמור בפועל – וכן, בחלק מהמקרים החישוב שגוי (שטחים משותפים שלא קשורים לעסק) ולעתים הוא גובל ב"שיטת מצליח".

לא להתלבט – לשאול

אפשרות אחרת היא להזמין מודד מוסמך באופן עצמאי. זה אמנם יהיה כרוך בתשלום הנופל על בעלי העסק, אבל אם יימצא שהשטח הוא מצומצם יותר ממה שחישבה הרשות המקומית – ייתכן שנטל תשלומי הארנונה יקטן.

אפשרות נוספת היא להפחית את שטח העסק בעבודות שיפוצים (למשל עבודות הסגירה למיניהן) ובכך הפחתת תשלום הארנונה שמשלמים לרשות המקומית.

הגדרת העסק לצורך חישוב הארנונה

כל עסק מוגדר באופן שונה מבחינת הסיווג שלו לענייני תשלום הארנונה, כאשר הסיווג משפיע בצורה משמעותית על המחיר שמשלמים. לכן חשוב שהעסק יראה בדיוק כיצד הוא מוגדר מבחינת הרשות המקומית, ובמקרה שההגדרה אינה תואמת לבחון האם משתלם יותר לשנות את הסיווג.

כך, למשל, עסקים שלפי ההגדרה שלהם פועלים בתחומי המלאכה והתעשייה אמורים לשלם סכומים נמוכים יחסית של ארנונה. מומלץ לראות מהן התקנות ברשות המקומית לגבי הסוגיות האלה, תוך בחירה כמובן בסיווג משתלם שכן תואם את העסק.

קבלת הנחות ארנונה

במגזר הפרטי, אנשים רבים נהנים מהנחה או אפילו מפטור בארנונה שהם משלמים לרשות המקומית שבתחומיה הם מתגוררים: פרמטרים דוגמת מצב בריאותי וגיל נכנסים כאן למשוואה ועשויים להוזיל אותה. עסקים רבים לא מודעים לכך שגם בשדה המשחק שלהם קיימת אופציה להוזיל את העלויות השוטפות של תשלום הארנונה באמצעות קבלת הנחה מהרשות המקומית.

גם כאן, לכל רשות מקומית יש את המדיניות שלה לעניין ההנחות הניתנות לעסקים הפועלים בתחומה. יש רשויות מקומיות שמנסות לדרבן פתיחה של עסקים בתחום מסוים בו יש בה מחסור, כך שעסקים הפועלים בתחום זכאים להנחות בתשלום הארנונה.

אפשרות אחרת היא לקבל הנחות על פי המיקום הספציפי של העסק בעיר, כאשר כאן האינטרס של הרשות המקומית היא שעסקים חדישים ייפתחו במקומות הנחשבים לאטרקטיביים פחות במפה העירונית ובכך ישדרגו אותם.

ניהול משא ומתן

יש בעלי עסקים אשר מראש תופסים את עצמם כ"חלשים" ביחס לרשות המקומית הרלוונטית. המציאות מראה שזה לא חייב להיות ככה. לפעמים האינטרס של הרשות המקומית שעסק מסוים יתחיל לפעול בה הוא גדול לא פחת מאשר העסק עצמו:

חשבו למשל על חברה מהטופ הישראלי ששוקלת להתמקם בעיר כלשהי ולשיפור המוניטין של העיר כולה שנגרם כתוצאה מכך. המשמעות היא שלעסקים בהחלט יש כוח בחלק מהמקרים, עם אפשרות לנהל משא ומתן בניסיון לשפר את תנאי הארנונה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן