מתי מתחילים לשלם ארנונה לבית חדש

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

מתי מתחילים לשלם ארנונה לבית חדש – קניתם דירה חדשה מקבלן? תידרשו לשלם עליה ארנונה מרגע הכשרתה למגורים!

מתי מתחילים לשלם ארנונה לבית חדשרכשתם דירה חדשה מקבלן? חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. כידוע, כל דייר נדרש לשלם ארנונה לרשות המקומית. תשלומי הארנונה נועדו לאפשר הענקת שירות מלא לרווחת התושבים כולם. אך מתי מתחילים לשלם ארנונה לדירה חדשה? החוקה בישראל מחייבת תשלומי ארנונה על כל דירה חדשה מיד עם סיום שלבי הבנייה. חשוב להדגיש, הדירה חייבת בתשלומי ארנונה אך ורק מרגע האפשרות לעשות בה שימוש. כל עוד לא ניתן להיכנס ולהתגורר בדירה, אין צורך בתשלום ארנונה עבורה. אז אם גם אתם קניתם דירה חדשה מקבלן, חשוב לוודא שאתם מתחילים לשלם את הארנונה לכם אך ורק מרגע הכניסה לדירה. עוד חשוב להדגיש, כי במידה והדירה מוכנה לכניסה אך אתם בוחרים שלא להיכנס להתגורר בה בחודשים הקרובים מכל סיבה שהיא, עדיין תהיו חייבים לשלם ארנונה בחודשים הללו. מועד החיוב נקבע על פי מוכנות הדירה ולא על פי רגע הכניסה אליה.

האם משלמים ארנונה על גינה: שירותים רבים לרווחת התושבים – הסיבה המרכזית לתשלומי הארנונה

אז למה משלמים ארנונה בכלל? אנשים רבים שמשלמים ארנונה שנים ארוכות לא מודעים לסיבה בגינה הם משלמים. אז חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים – תשלומי הארנונה נועדו לתקצב את כל הנדרש למילוי כל צורכי התושבים. הרשויות המקומיות מעניקות לא מעט שירותים לכל התושבים המתגוררים בחלקן, בעזרת תקציב הארנונה. חלק גדול מהתקציב משמש להצבת עמודי תאורה, תיקון תשתיות אינסטלציה, פינוי זבל ועוד. כלל השירותים הללו מתוקצבים גם מכספי הארנונה. אז כמה משלמים? התשובה לשאלה זו כוללת מספר שלבים. השלב הראשון – חשוב לדעת שלא כל דייר בעיר משלם סכום זהה לשכנו. ישנם הבדלים משמעותיים של עשרות אחוזים בגובה תשלומי הארנונה. השלב השני – חשוב שתכירו את המשתנים המרכזיים המשפיעים על גובה תשלומי הארנונה שלכם.

האם משלמים ארנונה על גינה: איך מחליטים כמה ארנונה תשלמו? הכירו את המשתנים המשמעותיים ביותר שמשפיעים על עלויות הארנונה שלכם!

תשלום הארנונה נקבע על בסיס מספר משתנים, המרכזיים שבהם הם גודל הנכס שלכם ומיקומו בכל רחבי העיר. באשר לגודל הנכס – ככל שהדירה שלכם גדולה יותר, כך תידרשו לשלם ארנונה גבוהה יותר. מדוע? מהסיבה הפשוטה שכל נטל עלויות השירות בעיר מתחלק בין כלל דייריה. דיירים עם דירות גדולות יותר ידרשו לשלם יותר באופן יחסי. דירת 5 חדרים הכוללת 6 נפשות תידרש לשלם יותר בהשוואה לדירת 2 חדרים הכוללת 2 נפשות. באשר למיקום הנכס – ככל שמיקום הנכס שלכם יוקרתי יותר, כך עלויות הארנונה שלכם גבוהות יותר. מיקום הנכס משפיע אף הוא באופן ישיר על תשלומי הארנונה מהסיבה הפשוטה כי תחזוקה של אזורים יוקרתיים יקרה יותר בהשוואה לתחזוקה של אזורים חלשים. דירות קטנות באזורים שאינם יוקרתיים במיוחד ישלמו את הארנונה הנמוכה ביותר בעיר. לעומתן, דירות גדולות באזורים יוקרתיים ידרשו לשלם ארנונה כפולה ומכופלת.

האם משלמים ארנונה על גינה: יש לכם מרפסת, גג או גינה? חשוב שתכירו את תיקון החוק משנת 2019!

יש לכם מרפסת, גג או גינה? תיקון החוק משנת 2019 קובע שאתם יכולים לקבל פטור מתשלום ארנונה על השטחים הללו. ראשית, חשוב להבהיר כי רוב הרשויות המקומיות אינן מחייבות תשלומי ארנונה על מרפסת, גג או כינה שאינם מקורים. בחרתם לשלב פרגולה למטרות הצללה? עד שנת 2019 הייתם מתחייבים לשלם על כך ארנונה. השטחים המוצללים היו נספרים כחלק מהשטח הבנוי של הדירה, מה שמחייב כמובן בתשלום ארנונה. אך החל משנת 2019 ישנם מספר תנאים שיכולים לפטור אתכם מתשלום נוסף עבור האזורים המוצללים בפרגולות בדירתכם.

האם משלמים ארנונה על גינה: התנאים שיבטיחו שתוכלו ליהנות מפטור מתשלומי הארנונה לשטחים המוצללים הם:

  • פרגולה הנשענת על עמודים או על שני קירות לכל היותר

הפרגולה שלכם נשענת על עמודים או על שני קירות בלבד? ייתכן שאתם זכאים לקבל פטור מלא מתשלום ארנונה על כך. פרגולה שנשענת על יותר משני קירות נחשבת לסגירה הרמטית שתחשיב את החלל לשטח בנוי. השטחים הבנויים כולם מחייבים את בעליהם בתשלום ארנונה.

  • פרגולה הכוללת כ 40% שטח פתוח לכיפת השמיים המחולק באופן שווה

הפרגולה שלכם לא אטומה? אתם יכולים לקבל על כך פטור מלא מתשלום ארנונה. תיקון החוק משנת 2019 קובע כי כל עוד יש כ 40% חשיפה לכיפת השמיים, השטח המוצלל מהפרגולה יכול לקבל פטור מתשלום ארנונה. חשוב להדגיש כי השטח החשוף חייב להיות מחולק באופן שווה לאורך ולרוחב כל הפרגולה. כלומר, אם חצי מהפרגולה שלכם אטום לגמרי ועוד חצי חשוף לגמרי, לא תוכלו לקבל עליה פטור מתשלומי ארנונה, למרות שכ 50% ממנה חשוף לכיפת השמיים. חשוב שהחשיפה תהיה שווה לאורך ולרוחב הפרגולה כולה.

  • פרגולה המשמשת למטרות הצללה בלבד

עושים שימוש בפרגולה למטרות הצללה בלבד? ייתכן שתקבלו על כך פטור מלא מתשלום ארנונה. אם תעשו שימוש מיוחד כמו חניה, מחסן או חדר שינה, לא תוכלו ליהנות מתיקון החוק הפוטר תשלום ארנונה על השטחים המוצללים. לכן, חשוב להדגיש כי כל השימוש חייב להיות פשוט, כזה שהיה ניתן לעשות גם ללא בניית הפרגולה.

  • פרגולה הכוללת גג אטום העשוי מפלסטיק שקוף בלבד

רוצים לאטום את הפרגולה כך שתוכלו לשבת תחתיה גם בעונת הגשמים? ניתן לעשות זאת בעזרת פלסטיק שקוף בלבד. כל איטום שנעשה בעזרת חומר אחר נחשב לאיטום קבוע, מה שיהפוך את כל השטח המוצלל תחת הפרגולה לשטח בנוי לעניין חישוב תשלומי הארנונה. לכן, אם אתם רוצים לשבת תחת הפרגולה גם בעונת הגשמים, חשוב מאוד שכל השטח המוצלל יהיה אטום בעזרת פלסטיק שקוף בלבד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן