הפחתת ארנונה לחברת הייטק – אפשרי לשלם פחות!

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!
עיריות תומכות בחברות הייטק: הפחתת ארנונה
עיריות תומכות בחברות הייטק: הפחתת ארנונה

בעלי נכסים רבים מודעים היטב לעובדה כי העיריות השונות לא תמיד ששות להעניק הנחות בארנונה ושלמעשה לא אחת המס המוניציפלי נוטה לעלות.

עם זאת, לאחרונה אנחנו עדים למגמה מעניינת שהתחילה בשנת 2011 לפיה יותר ויותר רשויות מקומיות מבקשות היתר מיוחד להעניק הנחות בארנונה לחברות הייטק. במגמה זו נעסוק במאמר שלפניכם.

הגשת הבקשות למשרד הפנים

באפשרותם של ראשי העיריות להגיש מדי שנה בחודש מרץ בקשות רשמיות למשרד הפנים לשינוי צו הארנונה. מדובר על בקשות שנידונות על ידי משרד האוצר והדרג המקצועי של משרד הפנים שצריכות להתקבל או להידחות עד סופה של השנה. בניגוד להנחות שניתנות לאזורים מוכי אבטלה שניתנות לתקופה קצובה בלבד, השינויים שניתנים במסגרת בקשות אלו ניתנים לטווח ארוך.

על פניו ניתן היה לחשוב שכל העיריות מעוניינות להקל על העסקים שפועלים בתחומיהן על ידי הגשת בקשות חריגות להקלה במס המוניציפלי אך לא כך הם פני הדברים.

למעשה עד לשנת 2011 הרוב המוחלט של העיריות לא ששו להגיש בקשות חריגות להפחתת הארנונה עבור המגזר העסקי אך החל משנה זו נרשמו בקשות רבות להפחתת הארנונה עבור שני מגזרים עיקריים: המגזר הפיננסי (חברות ביטוח ובנקים) והמגזר התעשייתי שכולל בעיקר חברות הייטק.

דוגמאות מייצגות להנחות עבור חברות הייטק בערים השונות

להלן רק מספר דוגמאות על קצה המזלג להנחות שהתקבלו בערים השונות:

  • עיריית ראשון לציון ביקשה להפחית את הארנונה שמשלמים בתי תוכנה ומפעלים עתירי ידע מגובה של 94-106 ₪ למ"ר ל-47 ₪ למ"ר. מדובר על הפחתה של יותר מחמישים אחוזים שמהווה הפחתה של יותר ממיליון ₪ להכנסות העיריה.
  • עיריית כפר סבא ביקשה לקבל הפחתה מ- 109 ₪ למ"ר ל- 75 ₪ למ"ר עבור חברות הייטק שפועלות במבנים בשטח של 1500-5000 מ"ר ו-54 ₪ עבור חברות הייטק שפועלות במבנים בשטח של 5000-7000 מ"ר.
  • הרצליה ביקשה הפחתה בשיעור של 33.32% עבור חברות הייטק.
  • חולון ביקשה הפחתה מדורגת למשך של ארבע שנים, החל מהפחתה בשיעור של ארבעים ותשעה אחוזים בשנה הראשונה וכלה בהפחתה בשיעור של שמונים ושלושה אחוזים בשנה הרביעית.

מה הוא האינטרס של העיריות בעניין?

כיום ידוע שראשי הערים הם הראשונים לזהות התעניינות מצד חברות ולהריח את ההזדמנות בדמות צמיחה של מפעלים חדשים.

כך למשל בבקשה שהגישה עיריית כפר סבא נכתב כי הסיבה להגשת הבקשה היא לתמרץ מפעלי תעשיה חדשים להעתיק את הפעילות שלהם לעיר כדי להשתוות לערים הסמוכות מבחינת אזורי התעשייה.

לפי דבריה של עיריית כפר סבא קיום של אזור תעשיה מפותח משמעו מקורות רבים לתעסוקה, סיכוי הוגן יותר לתחרות עם הערים השכנות ומיצוב גבוה יותר של העיר באופן כללי.

בבקשתה נכתב כי העיר מעוניינת להפחית את הארנונה מתעריף בגובה של 1199 שקלים למ"ר ל- 659 שקלים למ"ר עבור חברות שפועלות בשטח של 2500-5000 מ"ר (הנחה בשיעור של ארבעים אחוז) ולגובה של 400 שקלים למ"ר עבור חברות שפועלות בשטח של יותר מחמשת אלפים מ"ר (הנחה של יותר משישים ושישה אחוזים).

מי לא נהנה מההנחות החדשות?

אמנם לעיריות יש כל אינטרס להעניק הנחות בארנונה לחברות הייטק מהטעם הפשוט שמדובר על חברות ניידות, אבל הנחות אלו לרוב לא ניתנות למשל לעסקים קטנים שממוקמים במרכזי הערים שיכולת הניידות שלהם מוגבלת. כמו כן יש לציין שהשירותים שמעניקה העירייה באזורי התעסוקה גובים פחות משאבים מאלו שגובים השירותים שניתנים לאזורי מגורים בהן עליה להקים למשל גני ילדים ובתי ספר, בתי כנסת, מבני ציבור, קופות חולים ועוד.

במידה ואתם בעלים של חברת הייטק, מומלץ מאוד שתבדקו אילו הנחות אטרקטיביות מציעים לכם בערים השונות. הרשימות מתפרסמות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות השונות ומתעדכנות מעת לעת.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן