הנחה בארנונה שיפוץ

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

הנחה בארנונה שיפוץבתשלום מס הארנונה לעיריות, ישנה אפשרות לקבלת הנחה בארנונה בזמן שיפוץ הבית, כאשר הנכס ריק. כנגד הגשת בקשה להנחה בארנונה שיפוץ וקבלת אישור מהרשות המקומית, ניתן לקבל הנחה של עד 100 אחוזים מגובה החשבונית ביחס לאזור הארנונה הנדון. כלומר, ניתן לקבל הנחה עד קבלת פטור מלא מתשלום ארנונה. הנחה זו יכולה להוות נדבך משמעותי מאד בהוצאות המשפחה העצמאית, אשר יכולה להגיע לעד מאות ואף אלפי שקלים בשנה אחת. ולכן, כמובן שלא מומלץ לוותר עליה, בייחוד בנסיבות כאשר הנכס עומד ריק. אחוז ההנחה שתקבלו נקבע עבור כל משפחה באופן אינדיבידואלי, בהתאם להחלטת הרשות המקומית בעיר בה מתגוררת אותה משפחה. כפי שנפרט בהמשך המאמר, ההנחה מתקבלת לאחר הגשת בקשה באמצעות טופס ייעודי, שניתן למצוא בחיפוש קל ברשת האינטרנט או כמובן באתרי הרשויות המקומיות. וכן, ניתן לקבל פרטים נוספים באתר משרד הפנים, באופן פרונטלי במשרד הפנים או ברשויות המקומיות.

הנחה בארנונה שיפוץ או עבור נכס ריק

אם נכסך עומד ריק, או אשר מצוי בשיפוץ, יכול וישנה האפשרות לזכות להנחה משמעותית בחשבון הארנונה ועד קבלת פטור מלא. הבקשה כמובן מופנית לרשות המקומית באיזור מגוריך ומוענקת לה לאישור. הסייגים העיקריים בנושא הם אי האפשרות לקבל הנחה או הטבה זו עבור נכס אשר עומד ריק בפחות מ-30 ימים, וכן אפשרות לקבל את הפטור המלא רק עבור ששת החודשים הראשונים בהם הנכס עומד ריק. שימת ליבכם, כי כמובן שהרשות המקומית יכולה להחליט כי לא תינתן הנחה כלל, וזאת בכפוף לשיקוליה הבלעדיים ולפי נסיבות העניין. כל זאת לפי החוק, ראו תקנה 13 לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה).

וזהו פירוט ההנחות אותה רשאית להעניק הרשות המקומית באיזור מגוריך בעבור נכסך, אם תאושר בקשתך: כאמור, עד 6 חודשים הראשונים בהם הנכס בשיפוץ או עומד ריק- עד מאה אחוזים וקבלת פטור תשלום מארנונה. לאחר מכן, החל מ-7 חודשים ועד שנה אחת (12 חודשים)- ניתן לקבל הנחה עד ל-66.66 אחוזים מסכום חוב הארנונה. ומדרגה אחרונה, החל מ-13 חודשים ועד 36 חודשים מהיום בו הנכס בשיפוץ או עומד ריק- שיעור ההנחה יכול ויגיע עד 50% מגובה החוב.

יצויין, כי אם הנכס שברשותך ידוע מראש כזה אשר יעמוד ריק או יצטרך תקופת שיפוץ של שנה אחת, למשל, יכול ותזכה לפטור במחצית השנה הראשונה ולאחר מכן עד 66.66 אחוזים, כאמור. כלומר, יכול וכן תוכל ליהנות מהפטור בתקופה הראשונה, וכמובן בהתאם להחלטת הרשות בעניינך. כל זאת כאמור תחת סייג 30 הימים, כאשר על ימים אלו יהא עליך לשלם את הסכום המלא.

קראו עוד: הפחתת תשלום ארנונה

תהליך מימוש הזכות

על מנת לבדוק זכאותך בפני הרשות המקומית להנחה זו בארנונה, יש לפנות לרשות המקומית שבתחומה מצוי הנכס, באמצעות הבקשה היעודית לקבלת הנחה בארנונה שיפוץ או לנכס ריק. טופס זה ניתן למצוא ברחבי האנטרנט, בחיפוש מהיר אחר טופס הנחה לנכס בשיפוץ או אשר עומד ריק, בכל מנוע חיפוש או באתרי הרשויות המקומיות. את הטופס ניתן להוריד מלא מראש, באופן ידני, או לחילופין ניתן למלא דיגיטלית ולשלוח אונליין.

את הטופס הייעודי יש למלא בדבקות ובאופן הנכון ביותר, וכן לצרף את המסמכים המבוקשים וכן ראיות נוספות אשר לדעתך יכולים להשפיע על אישור בקשתך. כך למשל, חשוב להציג ראיות לכך שהנכס ריק ולא נעשה בו שימוש או לחילופין לעניין הנחה בארנונה שיפוץ- ראיות כי הנכס בשיפוצים, כמו למשל תמונות, קבלות לאנשי מקצוע וכדומה.

לאחר שליחת הטופס בעניינך והגשת הבקשה כאמור, תתכנס הועדה אשר מצויה ברשות המקומית שבאזור מגוריך ותקבע החלטתה בנושא. בשיקוליה אלו יכולה הועדה לקחת בחשבון מגוון רחב של קריטריונים, בנוסף לבדיקת התנאים האמורים לעיל. כך למשל קריטריונים כמו המצב החומרי של המבקש (נכסים למשל), המצב הממוני ועוד מגוון פרמטרים ברשימה פתוחה יכולים בהחלט לבוא בחשבון בבחינת הועדה.

בסוף התהליך תיקבע ההחלטה על ידי הועדה. האפשרויות הן כמובן אישור הבקשה או דחייתה. במקרה של קבלת בקשתך, תוכל לקבל במקרים מסוימים אף הנחה רטרואקטיבית עבור חובות ארנונה קודמים, אם איחרת בהגשת הבקשה על שיפוץ שהחל לפני יותר מ-30 ימים טרם הגשת הבקשה, ווהכל בהתאם להחלטת הועדה. במקרה בו קיבלת תשובה שלילית, ישנה האפשרות להגשת ערעור החלטת הראשות המקומית (נקרא ערר). את הערעור יש להפנות לגיזבר הרשות המקומית באזור מגוריך.

קראו עוד: ארנונה על נכס נטוש

טיפים שחשוב להכיר

שימת ליבכם כי כאמור, הרשות המקומית איננה חייבת להעניק את הזכות להנחה עבור נכס ריק, וההחלטה נתונה לשיקולה גרידא. כמו כן, במצבים בהם אושרה עבורך הנחה בארנונה עבור נכס ריק,  ובכוונתך לעשות בו שימוש כלשהו מחדש,  יש להודיע על כך לרשות המקומית 7 ימים לפני השימוש המחודש בנכס. כמובן, שאם יימצא כי לא דווח כן, תהא הרשות רשאית לבטל את ההנחה וכן הינך חשוף לקנסות.

ועוד, שים לב כי בהחלט יכול לקרות מצב בו נקבעה לנכסך הנחה הפחותה מהאחוז המקסימלי האפשרי, וכי היא לא תעמוד בהכרח על האחו הגבוה ביותר. בנוסף חשוב להכיר כי אם מתקיימים בעניינך מספר תנאי זכאות שונים, הזכאות תינתן להנחה אחת בלבד, הגבוהה מביניהן. במצב אחר שבו ישנם שני זכאים להנחה בארנונה אשר מתגוררים תחת קורת גג אחת, תינתן הנחה אחת עבור הנכס. ואחרון, ישנה גם האפשרות להגשת בקשה להנחה בארנונה עד 70 אחוזי הנחה על בסיס "נזקקות"- הווה אומר- בשל הוצאות חריגה גבוהות במיוחד עקב טיפול רפואי, אירוע חריג ועוד, והכל בהתאם לשיקול הועדה. כאמור, ההנחה הגבוהה ביותר שהתקבלה היא אשר תקבע עבורך את שתשלם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן