הנחה בארנונה לחד הורית

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

הנחה בארנונה לחד הוריתבתשלום מס הארנונה לעיריות, ישנה אפשרות להורה עצמאי (לפי חוק: הורה יחיד), לקבל הנחה משמעותית, עד לגובה 20 אחוזים מגובה החשבונית ביחס לאזור הארנונה הנדון. הנחה זו יכולה להוות נדבך משמעותי מאד בהוצאות המשפחה העצמאית, אשר יכולה להגיע לעד מאות ואף אלפי שקלים בשנה אחת. אחוז ההנחה נקבע עבור כל משפחה עצמאית נקבע בהתאם להחלטת הרשות המקומית בעיר בה מתגוררת אותה משפחה. כפי שנפרט בהמשך המאמר, ההנחה למשפחה עצמאית מתקבלת לאחר הגשת בקשה באמצעות טופס ייעודי, שניתן למצוא בחיפוש קל ברשת האינטרנט או כמובן באתרי הרשויות המקומיות. וכן, ניתן לקבל פרטים נוספים באתר משרד הפנים, באופן פרונטלי במשרד הפנים או ברשויות המקומיות.

הנחה בארנונה לחד הורית או חד הורי: נכנסים בעובי הקורה

כאמור, משפחה עצמאית, שבה הורה יחיד, יכול ותקבל הנחה משמעותית בחשבון הארנונה אותו היא משלמת. ההנחה המתקבלת יכולה להגיע לעד עשרים אחוזים מגובה חוב הארנונה, והדיון מוכרע לפי החלטת הרשות המקומית באזור מגוריך. כמו כן, בוודאי ישמח כל בר דעת לשמוע כי הטבות מעין אלו ניתנות לא רק בתחום הארנונה, אלא גם בנושא החינוך, התעסוקה ועוד ועוד. פרטים נוספים, מעבר לאמור במאמר זה אודות הנחה בארנונה, ניתן למצוא במדריך למיצוי זכויות למשפחות שבראשן עומד הורה עצמאי.

כעת, ניכנס בעובי הקורה ונבין מיהו לפי הגדרת החוק הורה עצמאי, אשר הטבות אלו מגיעות לו. הורה עצמאי לפי החוק נקרא כאמור הורה יחיד, והיא ההגדרה מתייחסת לשלושה מצבים ספציפיים ומסוימים. באשר לכל המקרים הללו ישנו סעיף הדורש כי אותו הורה יחיד יהא תושב ישראל אשר בחזקתו ילדו או ילדיו. בנוסף,  נדרשת התקיימות אחד מאותם שלושה מצבים כאמור: ראשית, הורה יחיד שאינו נשוי ואין אדם הידוע בציבור כבן זוגו. שנית, הורה יחיד שהוא נשוי, אין אחר הידוע בציבור כבן זוגו, ואשר מתקיים בעניינו אחד מרשימת תנאים. ברשימת תנאים זו תנאים כמו: אותו הורה יחיד נשוי חי בנפרד מבן זוגו תקופה בת שנתיים לפחות ופתח בהליך על פי דין להשתחרר מקשר הנישואין וכן פעל בהליך זה שנתיים לפחות. תנאי אחר הוא תנאי הדורש את היותה של אישה עגונה כמשמעות סעיף 1 לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב) התשנ"ה – 1995. סעיף אחר דורש היותה של נשואה זו חיה בנפרד מבן זוגה, שהתה במקלט לנשים מוכות 90 יום לפחות, מתוך תקופה של שנים עשר חודשים שתחילתה ביום הראשון לשהותה במקלט, וכן אשר פתחה בהליך על פי דין להשתחרר מקשר הנישואין ופעלה במסגרת ההליך במשך שישה חודשים לפחות. לעניין סעיף זה האחרון ישנו סייג הפוטר אישה נשואה זו מתנאים אלו במקרה שבו לישכת הסעד אישרה כי מדובר במצב אשר עלול לסכן את חייה או את חיי ילדיה. מצב שלישי ואחרון הוא מצב בו עולה חדש נמצא בארץ בתקופה בת למעלה משנה אך פחותה משנתיים, וכי בן זוגו טרם עלה לארץ ואף אינו שוהה בה, וכן בתנאי שאין לעולה החדש בן זוג אחר.

הנחה בארנונה לחד הורית: איך מתחילים?

פרט להיותו הורה יחיד ישנם פרמטרים נוספים לשם הזכאות, על פי החוק. כלומר, הזכאות של אותו הורה יחיד נכנסת לתוקפה לשם הנחה בארנונה כאשר לפחות אחד מהתנאים הכתובים בחוק מתקיים. התנאים הכתובים בחוק מבקשים את אחד מאלו: הורה יחיד שיש לו ילד או ילדה מתחת לגיל 18; הורה יחיד שיש לו ילד או ילדה מתחת לגיל 21 אשר מתגוררת עימו ומשרתת בשירות חובה או הורה יחיד שיש לו ילדה או ילדה מתחת לגיל 21 שמתגוררת עימו ומתנדבת בשירות לאומי או אזרחי.

ככל שהינך הורה יחיד ובנוסף לכך אחד מן התנאים לעיל נמנה בעניינך, תוכל לבצע תהליך מימוש זכות הטבת הארנונה באמצעות פנייה לאגף גביית הארנונה ברשות המקומית שבאזור מגוריך. השלב הראשון הוא בהגשת טופס בקשת ההנחה כאמור, אותו יש להחתים על ידי עורך דין בחתימות ובחותמתו. טופס זה ניתן למצוא ברחבי האנטרנט, בחיפוש מהיר אחר טופס הנחה להורה יחיד בכל מנוע חיפוש או באתרי הרשויות המקומיות. את הטופס ניתן להוריד ומלא מראש, באופן ידני, או לחילופין ניתן למלא דיגיטלית ולשלוח אונליין.

לאחר שליחת הטופס בעניינך והגשת הבקשה כאמור, תתכנס הועדה המתעסקת אשר מצויה ברשות המקומית שבאזור מגוריך ותקבע החלטתה בנושא. בשיקוליה אלו יכולה הועדה לקחת בחשבון מגוון רחב של קריוטריונים, בנוסף לבדיקת התנאים האמורים לעיל. כך למשל קריטריונים כמו המצב החומרי של ההורה (נכסים למשל), המצב הממוני, מערכת היחסים בין בני הזוג הפרודה (אם ישנה כזו), ועוד מגוון פרמטרים ברשימה פתוחה יכולים בהחלט לבוא בחשבון בבחינת הועדה.

בסוף התהליך תיקבע ההחלטה על ידי הועדה. האפשרויות הן כמובן אישור הבקשה או דחייתה. במקרה של קבלת בקשתך, תוכל לקבל במקרים מסוימים אף הנחה רטרואקטיבית עבור חובות ארנונה קודמים, והכל בהתאם להחלטת הועדה. במקרה בו קיבלת תשובה שלילית, ישנה האפשרות להגשת ערעור החלטת הראשות המקומית (נקרא ערר). את הערעור יש להפנות לגיזבר הרשות המקומית באזור מגוריך.

הנחה בארנונה לחד הורית: כמה הנחה נקבל?

שימת ליבך כי החלטת הועדה, ככל שהיא חיובית, יכולה לקבוע עבורך אחוז מסוים של הנחה, עד לגובה 20 אחוזים מן החוב, ולא בהכרח בגובה של 20 אחוזים. בנוסף חשוב להכיר כי אם מתקיימים בעניינך מספר תנאי זכאות שונים, הזכאות תינתן להנחה אחת בלבד, הגבוהה מביניהן. לחילופין במצב אחר בו ישנם שני זכאים להנחה בארנונה אשר מתגוררים תחת קורת גג אחת, תינתן הנחה אחת עבור הנכס. ואחרון, ישנה גם האפשרות להגשת בקשה להנחה בארנונה עד 70 אחוזי הנחה על בסיס "נזקקות"- הווה אומר- בשל הוצאות חריגה גבוהות במיוחד עקב טיפול רפואי, אירוע חריג ועוד, והכל בהתאם לשיקול הועדה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן