הכירו את ההבדלים בארנונה עבור חברה בע"מ

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

המס לרשויות נקרא ארנונה ואנשים פרטיים כמו גם עסקים משלמים אותו מידי חודשיים, רק להבדיל מאנשים פרטיים, עסקים משלמים ארנונה גבוהה במיוחד. למעשה, הרווח האמיתי של הרשות המקומית מארנונה הוא מעסקים, שכן על ארנונה מאנשים פרטיים הרשות נמצאת במצב תמידי של הפסד. בכל פתיחת חברה או עסק יש להכיר היטב את צו הארנונה ואת התעריפים שיוטלו על העסק, תשלום ארנונה נחשב לאחת ההוצאות הכבדות של העסק ולא ניתן שלא לשלם אותו. 

מהו צו ארנונה? 

כל רשות מקומית בישראל חייבת בעדכון שנתי של צו הארנונה. מדובר על חקיקת עזר עם תוקף משפטי כאשר הצו קובע את סוגי הנכסים השונים תוך התייחסות לתעריפים שונים, לאזורי מס, למגורים וגם לעסקים. רשות מקומית לא יכולה לשנות את תעריפי הארנונה על פי דעתה, הנושא חייב לעבור דרך מועצת העיר ולקבל את אישורה, ובנוסף יש להגיש את הבקשה לחריגה לשר האוצר ולשר הפנים, רק במידה שכל ההליכים הללו מתבצעים ומאושרים, ניתן לשנות את תעריף הארנונה. ישנם 13 סוגי שימושים לארנונה הרשומים בתקנות ההסדרים במשק ובהם מגורים, תעשייה, חניון בתשלום, בית מלון ועוד. אז כיצד נדע מה ישפיע על תעריף הארנונה של חברה בע"מ שאנו מעוניינים לפתוח? 

מה משפיע על גובה הארנונה בעסק? 

הארנונה היא מס שהרשות המקומית גובה תמורת השירותים העירוניים אותם היא מספקת. בין השירותים הללו נמצא את התקנת ספסלי הישיבה ברחוב, את פינוי האשפה, את ניקיון הרחובות, את שיפור הכבישים ולמעשה את כל השירותים העירוניים שהעירייה מספקת. נשאלת השאלה – האם עסק שלא נהנה מכל אותם שירותים לא חייב לשלם ארנונה? התשובה לכך היא חד משמעית לא. גם אם סביבת העסק אינה מטופחת על העסק לשלם ארנונה. 

מה ישפיע על גובה הארנונה אותה העסק ישלם? זו שאלה ששואלים רבים המעוניינים לבצע פתיחת חברה חדשה מתוך הבנה כי הארנונה היא אחת ההוצאות הגבוהות עמן החברה תאלץ להתמודד. ובכן, גובה הארנונה יהיה מושפע משטח העסק והסיווג שלו, והסיווג מתחלק לחמישה – עמותה, בית תוכנה, תעשייה, אמנים ומרלו"ג. חברה בע"מ יכולה להיות מוגדרת בכמה מסוגי העסקים הללו.    

האם יש לחברה בע"מ הנחות בארנונה? 

תקנות ההסדרים במשק המדינה קובעות אילו נכסים ייהנו מהפחתה או הנחה בתשלומי הארנונה. כל הקמת חברה, וגם כשמדובר על חברה בע"מ חייבת לקחת בחשבון את התעריף המלא, אך גם להיות מודעת לאפשרויות ההנחה השונות ולשם כך מומלץ מאוד להיות מלווים באנשי מקצוע מנוסים בתחום. 

ניתן לקבל הנחה בארנונה בשינוי סיווג הנכס בו נמצאת החברה, בתי תוכנה נהנים מתעריף ארנונה מופחת ולמרות שהרשויות המקומיות מקשות על קבלת הנחה זו היא מגיעה לחברות ההייטק על פי החוק, כמו כן, מחסנים גם כן זכאים להנחה בארנונה.

באילו דרכים נוספות ניתן לקבל הנחה בארנונה לעסקים? 

עוד דרך להשיג הנחה בארנונה עבור חברה בע"מ או כל עסק אחר היא באמצעות הקטנת שטח הנכס לחיוב. בדיקה של תשריט הנכס לעיתים מגלה שטחים ציבוריים הנכללים בתוך החיוב, זאת למרות שאינם בחזקת הנכס ואין לשלם עבורם ארנונה. בדיקה של תשריט הנכס עם הקמת חברה או הרבה שנים לאחר הקמתה, יכולה לגלות גם חיובים עבור שטחים שאינם ברי חיוב, או טעויות חיוב כפולות עליהן יכול להיות גם החזר כספי, כדי לבחון את הנושא יש להיעזר במומחים בתחום. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן