פטור מארנונה למצללה – חושבים לשלב פרגולה במרפסת, בגינה או בגג? כך תעשו זאת ללא צורך בתשלום ארנונה נוסף!

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

פטור מארנונה למצללה – חושבים לשלב פרגולה במרפסת, בגינה או בגג? כך תעשו זאת ללא צורך בתשלום ארנונה נוסף!

פטור מארנונה למצללהחושבים לבנות מצללה (פרגולה) במרפסת, בחצר או בגג דירתכם? תיקון חוק משנת 2019 קובע כי לא תחוייבו לשלם על כך תוספת ארנונה. אנשים רבים לא מודעים לעובדה כי כל תוספת בנייה מחייבת תשלומי ארנונה נוספים (מעבר לשאר האישורים הנדרשים לבניית התוספת כמובן). עד לפני מספר שנים לא רבות מצללה חייבה את בעליה לשלם ארנונה מוגדלת בהתאם לגודל החדש של הדירה. עלות הארנונה נקבעת על בסיס גודל הדירה, כך שכל הגדלה תחייב את בעלי הדירה בתשלום ארנונה נוסף. אך כפי שציינו מעלה, בשנת 2019 תוקן החוק שחייב תשלום ארנונה למצללה, ונכון להיום ניתן ליהנות מפרגולות גדולות ללא צורך בתשלום נוסף. אם גם אתם מתכננים לבנות פרגולה במרפסת, בגג או בחצר דירתכם, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. ריכזנו עבורכם את כל המידע החיוני אודות מצללות פטורות מתשלום נוסף של ארנונה.

תיקון החוק משנת 2019 – הכירו את כל התנאים שחייבים להתקיים במטרה ליהנות מפטור ארנונה למצללות!

תחילה חשוב להדגיש ולומר כי תיקון החוק משנת 2019 כולל גם את המצללות שנבנו לפני שנים ארוכות וחייבו את בעליהן בתשלום נוסף. בניתם פרגולה לפני עשור ונדרשתם לשלם על כך תוספת בארנונה? אתם יכולים להזמין את עובדי העירייה למדידה נוספת של שטח הדירה. במדידה החדשה הם לא יכללו את שטח הפרגולה, מה שיקטין את שטח הדירה לעניין תשלום הארנונה, ויוזיל את את התשלום הדו חודשי שלכם. אך חשוב לדעת, לא כל פרגולה מוגדרת כפרגולה לעניין תשלומי הארנונה. על מנת שהפרגולה שלכם תהיה פטורה משתלום ארנונה נוסף, חייבים להתקיים בה מספר תנאים. ריכזנו עבורכם את כל התנאים שאתם חייבים להכיר בשביל ליהנות מפטור מתשלום ארנונה נוסף למצללה.

פטור מארנונה למצללה: התנאים שהמצללה שלכם חייבת לעמוד בהם בכדי לקבל פטור מארנונה הם:

  • הפרגולה אינה משמשת למטרות חניה, איחסון, חדר שינה או כל שימוש אחר שלא ניתן לעשות בגג/בחצר או במרפסת ללא הפרגולה

רוצים לעשות שימוש מיוחד בחלל המקורה? כנראה שתידרשו לשלם על כך תוספת ארנונה. חושבים לסגור את המרפסת, הגג או הגינה למטרת חניה, חדר שינה או מחסן? לא תוכלו ליהנות מהפטור על תשלום הארנונה למצללה. החוק שמעניק פטור ארנונה למצללה מחייב שכל השימוש בשטח המוצל יהיה למטרות זהות שהיו טרם בניית הפרגולה. כל עוד הפרגולה מאפשרת לכם לעשות שימוש שלא הייתם עושים בעבר טרם בנייתה, סיכוי סביר שתידרשו לשלם עליה תוספת ארנונה.

  • הפרגולה נתמכת על ידי עמודים או על שני קירות (לכל היותר) ובאופן חלקי בלבד

תנאי נוסף לקבל פטור מארנונה למצללה הוא שהמצללה תישען על עמודים או תיתמך באופן חלקי בשני קירות בלבד. כל עוד הפרגולה אינה נתמכת על עמודים או על באופן חלקי על שני קירות לכל היותר, היא לא תוגדר מצללה ותחייב אתכם בתשלום ארנונה נוסף. הרעיון הגדול של תנאי זה הוא לוודא שהמצללה תהיה אכן מצללה ולא סגירה של חלל פתוח. כל עוד ישנם יותר משני קירות תומכים במצללה, היא הופכת לסגירה המחייבת אישורים ותשלומי ארנונה נוספים.

  • המרווחים בין החלקים האטומים שווים זה לזה וכוללים לפחות 40% משטחה של הפרגולה

אם לא די בתנאים שהובאו מעלה, ישעו תנאי נוסף לבניית מצללה פטורה מתשלום ארנונה. תנאי זה מגביל את אטימות גג המצללה ומחייב רווחים שווים בין קורה לקורה. חושבים לבנות פרגולה צפופה שכוללת למעלה מ 60% אטימות? תידרשו לשלם על כך תשלומי ארנונה נוספים. תנאי זה קובע שהאטימות יכולה להגיע ל 60% לכל היותר. מעבר לכך, ה 40% הנותרים חייבים להיות מחולקים באופן שווה. כלומר, לא ניתן לאטום לחלוטין חצי משטח המצללה ולהשאיר חצי נוסף פתוח לחלוטין (על אף שמדובר ב 50% אטימות בלבד).

  • הגג האטום על הפרגולה עשוי מפלסטיק פשוט ושקוף

חושבים להוסיף גג על פרגולה במטרה למנוע את חדירת מי הגשמים? חשוב לוודא שהגג יהיה עשוי פלסטיק פשוט ושקוף בלבד. אנשים רבים לא מודעים לתנאי זה ואוטמים את הפרגולה שלהם בעזרת חומרים ושנים שאינם שקופים. אטימה זו תחייב אותם בתשלום ארנונה נוסף.

פטור מארנונה למצללה: כך תצליחו להתחדש בפרגולה המתאימה ביותר עבורכם – בחרו נכון וחיסכו עשרות אחוזים בתשלומי הארנונה

אז אם גם אתם מתכננים לבנות מצללה במרפסת, בגג או בגינה שלכם, חשוב לדעת לעשות זאת נכון על מנת ליהנות מתיקון החוק בנושא הפרגולות. לעיתים הבדלים קטנים כמו חומרי הגלם או אחוזים בודדים של אטימות מעבר ל 60%, עלולים לחייב אתכם בתשלום ארנונה נוסף ומשמעותי. במטרה להימנע מכך, חשוב להכיר מקרוב את ארבעת התנאים שהובאו מעלה. הקפידו לבנות את המצללה שלכם בהתאם לתנאים וחסכו עשרות אחוזים בתשלומי הארנונה שלכם. בשנים האחרונות הפרגולות הפכו חלק בלתי נפרד מכל מרפסת, גג או גינה. הביקוש הגדול הביא את ייצרני הפרגולות לייצר מגוון עשיר של סוגים בשלל עיצובים, גדלים ומחומרי גלם שונים.

פטור מארנונה למצללה: פרגולות בשלל צבעים, גדלים, סגנונות עיצוביים וחומרי גלם שונים – הדרך לבחירה נכונה ומדוייקת 

רוצים להצליח לבחור נכון פרגולה מותאמת לצרכים שלכם שתעמוד בכל התנאים המעניקים לה פטור מתשלום ארנונה? לפני שאתם יוצאים למעמד הבחירה חשוב מאוד להכיר את כל הסוגים, הגדלים, הסגנונות והעיצובים השונים. אנשים רבים שמגיעים לבחור פרגולה ללא הכנה מוקדמת, מתמודדים עם בלבול שגורר בחירות שגויות. הבלבול יכול לגרור בחירות שגויות הן מבחינת העיצוב והנראות והן מבחינת התנאים הנדרשים להקמת פרגולה ללא תשלומי ארנונה. לכן, לפני שאתם ממהרים לבחור פרגולה באופן שרירותי, חשוב לערוך סקר שוק הכולל היכרות עם כמה שיותר דגמים, צבעים, גדלים וחומרי גלם שונים.

קראו עוד: שאלות ותשובות בנושא ארנונה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן