פטור מארנונה לחיילים

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

פטור מארנונה לחייליםחיילים בודדים וחיילים שמשלמים דמי שכירות מכספם האישי יהיו זכאים להנחה בארנונה ובמקרים רבים מפטור מלא. היתרון הגדול בפטור מארנונה לחיילים הוא שסדר גודל הדירה לא מהווה פקטור לגבי הזכאות של החייל. בעבר משרד הפנים קבע כי חיילים יהיו חייבים לשלם ארנונה כל עוד הם גרים במבנה שהוא מעל 70 מ"ר אך התיקון הגיע לאחר פניות של עיתונאות וחיילים רבים שגרים בדירות שותפים ולכן היו לא זכאים לכך.

 

מי זכאי לפטור מארנונה?

לא כל החיילים זכאים לפטור מלא מארנונה. הפטור מארנונה תקף לחיילים בשירות חובה (שנמצאים במהלך שירותם הצבאי) ועד 4 חודשים מיום השחרור משירות חובה. כמו כן, החוק תקף תחת מספר תנאים:

  1. בכדי לקבל הנחה של 100% בתשלום ארנונה על החייל להיות רשום כשוכר או בעל הדירה.
  2. הפטור מתשלום ארנונה ניתן עבור 70 מ"ר משטח הדירה (במקרה בו הדירה יותר גדולה יש תנאים אחרים).
  3. כאשר בדירה מתגוררים מעל 4 אנשים הפטור יינתן ל-90 מ"ר משטח הדירה.
  4. הנחה של 100% מדמי ארנונה יינתנו לחיילים בשירות חובה או חיילים משוחררים עד 4 חודשים משחרור שירות חובה.
  5. אם חשבון הארנונה אינו מופיע על שם החייל המבקש את ההנחה יש להציג חוזה שכירות ולהסב את החיוב על מבקש ההנחה.
  6. במקרה בו מדובר על דירת שותפים יש לציין זאת בהגשת הבקשה.

 

איך מממשים את הזכות?

אם אתם עומדים בתנאים של פטור מארנונה לחיילים כדי לממש את הזכות שלכם יש לפנות לאגף גביית ארנונה ברשות המקומית בה הדירה נמצאת ולמלא את הטפסים הרלוונטים לבקשת הנחה בארנונה. ברוב הרשויות המקומיות תוכלו למצוא באתרים טפסים אשר ניתן למלא באופן מקוון ולהגיש באופן מקוון. יש לצרף את האישורים הרלוונטים כדי לממש את הזכות (הסכם שכירות, אישור מצה"ל שאתם נמצאים בשירות סדיר, תעודת שחרור וכד'). אם כבר התחלתם את השירות הצבאי שלכם ושילמתם ארנונה ללא הנחה תוכלו לבקש החזר רטרואקטיבי, אך הוא לא ניתן בכל הרשויות. במקרה בו לא אישרו את הבקשה שלכם יהיה ניתן להגיש ערעור על ההחלטה ולפנות לגזבר הרשות המקומית. אלו הן הזכויות הבסיסיות לפי משרד הפנים, ייתכן והרשות המקומית בה אתם נמצאים יכולה להעניק זכאות רחבה יותר ויש לבדוק זאת מול הרשות המקומית. 

 

פטור מארנונה לחיילים בשירות חובה הינו בהתאם לחוק הרשויות סעיף 2 (1) וסעיף 14ה לתקנות הסדרים במשק המדינה. החוק קובע כי חיילים בשירות סדיר, נפגעי מלחמה, שירות לאומי ושוטרים יהיו פטורים מארנונה תחת התנאים שציינו. שימו לב, כאשר חייל בשירות חובה גר בבית הוריו אינו יהיה זכאי לממש את הזכות שלו אלא תחת תנאים מסוימים מאוד.

 

סיבוכים אפשריים

בחלק מהמקרים כאשר חייל בודד גר באותו יישוב שגרים הוריו אינו יהיה זכאי לקבל פטור מארנונה לחיילים בחלק מהרשויות. עם זאת, כאשר אתם נעזרים בשירות של חברה מקצועית אשר מתמחה בחוקי ארנונה ותחתיה שורה של עורכי דין, הם יוכלו להעניק לכם את הזכות שלכם באמצעות ייצוג או ייעוץ משפטי מטעמה. לצערנו עדיין קיימות רשויות אשר לא מאפשרות לחיילים שגרים ביישובים זהים להוריהם לקבל פטור מארנונה לחיילים על אף שהם לא מתגוררים איתם תחת הסיבה שהם יכולים לגור בבית ההורים ומבחירה בחרו להתגורר לבד. שימו לב, גם כאשר ניתן לכם פטור ייתכן ואתם לא מקבלים את הזכות המלאה שלכם. במקרים מסוימים הרשות המקומית יכולה להעניק לכם הנחה חלקית מסיבה כזאת או אחרת, הרשות המקומית יכולה להעניק לכם פטור חלקי מארנונה בהתאם לגודל הדירה. כאשר אתם חשים שנעשה לכם עוול והזכאות שלכם היא גדולה ממש שאתם מקבלים בפועל פנו לאנשי המקצוע אשר יעשו את העבודה בשבילכם.

 

חיילי מילואים

חיילי מילואים אינם יהיו זכאים לפטור מארנונה. עם זאת, על פי תקנה 3 ו' רשות מקומית יכולה להעניק הנחה בארנונה לחיילי מילואים בשיעור של 5%. לצורך הגשת הבקשה יהיה עליכם להציג תעודת משרת מילואים או אישור תקף מטעם צה"ל על כך שהמבקש הוא משרת מילואים פעיל. שימו לב, הנחה זאת אינה חובה והיא ניתנת לא על ידי משרד הפנים, אלא על ידי הרשות המקומית.

 

שירות לאומי

גם מתנדבי שירות לאומי יהיו זכאים לפטור והנחות בגין תשלום ארנונה עבור דירה שרשומה על שמם תחת חוזה שכירות או בעלות. פטור מארנונה לחיילים אינו יכול להיות תקף רק לחיילים, אלא לכל מי שמשרת את המדינה. הסוגייה סביב פטור מארנונה למתנדבי שירות לאומי התעוררה לאחר שישנם צעירים רבים שאינם כשירים בכדי לשרת בצה"ל מסיבות רפואיות או מסיבות אידיאולוגיות ובכל זאת רוצים לתרום בדרך אחרת. עקב כך, חוק פטור מתנדבי שירות לאומי לתשלום ארנונה נכנס לתוקף תחת התנאים הבאים:

  1. על המבקש להיות משרת בעל פטור משירות לאומי או משרת חרדי. 
  2. פטור מארנונה יינתן עבור 70 מ"ר משטח הדירה, בחלק מהדירות ניתן יהיה לקבל פטור עבור דירה רחבה יותר.
  3. הפטור יינתן גם בדירות עם 5 נפשות ומעלה בהתאם לתנאים המצוינים בחוק. 
  4. חרדים המשרתים בשירות אזרחי-חברתי בהיקף של 30 שעות שבועיות במשך שנתיים יהיו זכאים להנחה בשיעור של 75%.
  5. חרדים המשרתים בהיקף של 20 שעות שבועיות במשך 3 שנים יהיה זכאים להנחה בשיעור של 50%.

 

מימוש הזכות נעשית בצורה דומה למימוש פטור מארנונה לחיילים. על המבקש לפנות לאגף גביית ארנונה ולמלא טופס הנחה בארנונה. יש לצרף לבקשה מסמכים רלוונטיים כמו הסכם שכירות ואישור לגבי השירות. גם כאן ניתן יהיה לקבל הנחה רטרואקטיבית. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן