מה חשוב לדעת על ארנונה לעסקים

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

כל עסק נדרש לשלם ארנונה. ארנונה היא למעשה מס מוניציפאלי אשר נועד למימון פעולות הרשות המקומית, כאשר חיוב הארנונה של עסקים גבוה פי כמה וכמה מחיוב הארנונה של מגורים. מדובר על תשלום על תקן מס שתמורתו בעל העסק מקבל שירותים כלליים במרחב הציבורי לרבות ניקוי רחובות, תאורה ולעיתים גם פינוי אשפה. לעיתים קרובות בעל העסק יידרש לשלם על פינוי אשפה באופן נפרד. הארנונה לעסק היא בעיקרה מס שאין קשר בינה לבין מתן השירותים שמתקבלים תמורתה מהרשות וגם אם בעל העסק לא יקבל כלל שירותים, הוא יידרש לשלם את הארנונה. לא פעם בעלי עסקים מתקשים מאוד לנהל את העסק שלהם בשל פעולות או מחדלים של הרשות והם עדיין יידרשו לשלם את הארנונה.

מתי מוטלת ארנונה על העסק ומהו השיעור שלה?

הארנונה מוטלת על העסק כל שנה קלנדרית בתחילת השנה, אלא אם כן העסק קיבל את ההחזקה בנכס במהלך השנה. בדרך כלל הרשויות נוהגות לפצל את החיוב השנתי לשישה תשלומים דו חודשיים וזאת בכדי להקל על בעלי העסקים. במסגרת החיובים הדו חודשיים יהיה צמוד החיוב למדד, למעלה או למטה. שיעור עדכון של תעריפי ארנונה מדי שנה בשנה, יהיה בהתאם לסעיף 7 לחוק הסדרים במשק המדינה התשנ"ג 1992 והוא יבוצע על ידי נוסחה מיוחדת. הנוסחה נקבעת על פי מחצית עליית שעור המדד ובנוסף מחצית שיעור עליית מדד השכר הציבורי.

מי שאחראי על גביית מיסי הארנונה היא הרשות המקומית וזאת בהתאם לארנונה הספציפית של אותה רשות. לכל רשות יש צו ארנונה שונה והיא רשאית להעניק הנחות כאלה ואחרות שקבועות בתקנות כגון: הנחות למגורים על בסיס גיל, נכות, מבחן הכנסה ועוד.

חשוב מאוד לדעת כי כל תשלום ארנונה שלא משולם בתוך 30 ימים מהמועד שבו יש לשלם אותו, נושא הפרשי ריבית והצמדה, כאשר ריבית הפיגורים תהיה אחוז לחודש ושישה אחוזים לשנה וזאת בנוסף להצמדה למדד כאמור.

כל בעל עסק רשאי לפנות לרשות המקומית בעניין הארנונה לעסק ולהעלות השגות ביחס אליה, כאשר פנייה זאת צריכה להתבצע תוך 90 ימים מתחילת השנה הקלנדרית או מקבלת הודעת התשלום הראשונה, בהתאם למועד האחרון מבין השנתיים. ככל שבעל העסק לא פנה בעניין הארנונה של העסק שלו במועדים הנזכרים, הרי שהוא עלול לאבד את הזכות שלו להשיג על החיוב ביחס לאותה שנת מס וקל וחומר לגבי שנים קודמות.

למה כדאי להתייעץ עם רואה חשבון לגבי ארנונה לעסקים?

חשוב מאוד לדעת כי בתקופה של התפשטות הקורונה הרשויות היו רשאיות להעניק הנחה בסך של 25 אחוזים מהחיוב השנתי או 100 אחוזי הנחה לשלושה חודשים. חשוב להבין כי למרות שתשלום ארנונה לעסק הוא תשלום שיש לא מעט מה לעשות בכדי להפחית אותו שכן, הפרמטרים שנועדו לקבוע את התעריך הספציפי או השטח הספציפי הם פרמטרים משתנים או ניתנים להשגה ועל כן, כל עסק בכלל ובפרט כל עסק קטן שנפגע בשל הקורונה, צריכים לפנות לשירותיו של רואה חשבון מקצועי ומנוסה אשר יסייע להם לבחון האם הם יכולים לקבל הטבות בתשלום הארנונה על העסק שלהם, דבר שללא ספק יקל על תזרים המזומנים של העסק שלהם. ייעוץ עם משרד רואי חשבון מקצועי ומנוסה יסייע לכל בעל עסק לשלם את הארנונה המינימלית עבור העסק שלו.

 

 

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן