חיוב ארנונה שנתי

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

חיוב ארנונה שנתי – כל מה שאתם חייבים להכיר על תשלומי הארנונה שלכם!

חיוב ארנונה שנתיתוהים על מה אתם משלמים ארנונה וכל כמה זמן צריך לשלם? בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר אודות חיוב ארנונה שנתי או חודשי לבחירתכם. ראשית, חשוב להדגיש שכל מי שמתגורר בנכס, בין אם הנכס רשום על שמו ובין אם הוא שוכר את הנכס, נדרש לשלם חיוב ארנונה שנתי. תשלומי הארנונה נועדו בכדי לתקצב את כל פעילויות העירייה בקרבת מקום המגורים. התפוצץ צינור ביוב סמוך לדירת המגורים שלכם? העירייה תגיע לתקן אותו בתקציב המתקבל מתשלומי הארנונה. מתמודדים עם נבלה ליד דירתכם? העירייה תגיע לפנות אותה בעזרת תקציבי הארנונה. במילים אחרות, תשלום הארנונה הוא תשלום עבור השירות שהעירייה מעניקה לרווחת תושביה. על בסיס מה נקבע תשלום הארנונה שלכם? ישנם מספר משתנים שמשפיעים באופן ישיר על עלות הארנונה.

חלוקת תשלומי הארנונה – תשלום חד שנתי או תשלומים חודשיים לבחירתכם!

רגע לפני שנגע בכל המשתנים המשפיעים על מחיר תשלום הארנונה שלכם, חשוב לדעת שניתן לשלם בתשלום חד שנתי או בפריסה ל 12 תשלומים חודשיים. העיריות בישראל מכירות בעובדה שישנן משפחות רבות שמצבן הכלכלי יכול להתערער בגין תשלום חד שנתי גדול. לכן, ישנה אפשרות לחלק את החוב השנתי ל 12 תשלומים בכל חודש. ישנה אפשרות נוספת של תשלום דו חודשי, לבחירת הדיירים. לכן, אם אתם חוששים מתשלום חד שנתי גדול שעלול לפגוע בכל התנהלותכם הכלכלית, חשוב לבחור באפשרות של תשלומים חודשיים לתשלום הארנונה. כעת, חשוב שתכירו את כל המשתנים המשפיעים על תשלום הארנונה שלכם. לא כל בעלי הדירות משלמים ארנונה זהה בכל אזורי העיר. מעבר לכך, ישנם דיירים רבים באותו בניין בדיוק שפערי תשלום הארנונה שלהם עומדים על לא פחות מכמה עשרות אחוזים. אז איך קובעים מי ישלם כמה? ישנם לא מעט משתנים, בחרנו עבורכם כמה מהם.

המשתנים שמשפיעים על מחירי הארנונה שלכם הם:

  • גודל הדירה

גודל הדירה משפיע באופן ישיר על המחיר שתידרשו לשלם עבור הארנונה. ככל שהדירה גדולה יותר, כך מחיר הארנונה שתידרשו לשלם יהיה גבוהה יותר. הסיבה לכך היא חלוקה יחסית של תשלומי הארנונה בין כלל דיירי השכונה. ככל שהדירה גדולה יותר, כך נטל התשלום עליה גדול יותר. לכן, העירייה מגיעה למדוד את גודל הדירה לפני שהיא קובעת כמה כל דייר נדרש לשלם עבור השהות בדירתו.

  • מיקום הדירה

מיקום הדירה אף הוא משפיע באופן ישיר על תשלומי הארנונה. ככל שאזור הדירה נחשב ליוקרתי יותר, כך עלויות שירותי העירייה גבוהים יותר, מה שמחייב את הדיירים בעלויות ארנונה גבוהות יותר. במילים פשוטות, ככל שאזור המגורים שלכם יקר יותר, כך גם תשלומי הארנונה יהיו יקרים יותר.

מדידת גודל הדירה – מה כלול בשטח הבנוי שמחייב את בעליה בתשלום הארנונה?

כפי שציינו מעלה, אחד המשתנים המשמעותיים ביותר שמשפיעים על מחיר תשלום הארנונה הוא גודל הדירה. העירייה מגיעה למדוד את שטח הנכס לפני שהיא מחליטה כמה ארנונה בעלי הדירה ידרש לשלם. אך מה היא כוללת בחישוביה? עד לפני מספר שנים בודדות היא כללה גם שטחים מוצללים על ידי פרגולות. אך בשנים האחרונות תוקן החוק, כך שאם אתם משלמים ארנונה גם על השטחים תחת הפרגולות שלכם, כדאי להזמין את העירייה למדידה נוספת שתוזיל את תשלומי הארנונה השנתיים שלכם.

השינוי הגדול בחוק בשנת 2019 – כך תצליחו לחסוך אחוזים רבים בתשלום הארנונה

עד שנת 2019 כל שטח תחת פרגולה במרפסת, בחצר או בגג, נמדדו כשטח בנוי של הדירה, מה שחייב את הדיירים בתשלום ארנונה על כך. עם תיקון החוק בשנת 2019 נקבע כי בתנאים מסויימים, השטחים המוצללים עם פרגולות אינם נספרים בשטחים בנויים, כך שבחישוב לעניין תשלומי הארנונה, הדירה תהיה קטנה יותר ותחייב את בעליה בתשלום מופחת. מהם התנאים לפטור ארנונה על פרגולות? ישנם ארבעה, והם:

  • הפרגולה נתמכת על ידי עמודים או שני קירות לכל היותר ובאופן חלקי בלבד

רוצים ליהנות מפטור תשלומי ארנונה על שטחים המוצללים עם פרגולות? חשוב לוודא שהפרגולה נתמכת על ידי עמודים או על ידי שני קירות בלבד. תמיכה של שלוש קירות ומעלה יחייבו אתכם התשלום ארנונה על כל השטח המוצלל בפרגולה. חשוב להדגיש כי גם אם הפרגולה נתמכת על ידי שני קירות, חשוב שהתמיכה תהיה חלקית בלבד ולא לאורך הפרגולה כולה.

  • הפרגולה כוללת למעלה מ 40% חשיפה לכיפת השמיים – בחלוקה שווה

תנאי נוסף הוא חשיפה של למעלה מ 40% לכיפת. השמיים. חשוב להדגיש שהחשיפה חייבת להיות מחולקת באופן שווה. כלומר, לא ניתן לבנות פרגולה שחצייה אטום לחלוטין וחציה חשוף לחלוטין, למרות שמדובר בחשיפה של 50% לכיפת השמיים.

  • הפרגולה אינה כוללת גגון עליון אטום שאינו שקוף ועשוי פלסטיק

רוצים לאטום את הפרגולה מלמעלה? חשוב לעשות זאת על ידי גגון פלסטיק שקוף בלבד. כל איטום אחר יחשב לאיטום משמעותי שיכלול את השטח המוצלל בשטח הבנוי של הדירה. אם אתם רוצים ליהנות מגינה, גג או מרפסת שלא תחשב לעניין תשלומי הארנונה שלכם, חשוב להקפיד לעמוד בכל התנאים ולוודא שהגגון שלכם עשוי מפלסטיק שקוף בלבד.

  • הפרגולה לא נועדה למטרות יצירת חניה, מחסן או חדרי שינה.

עוד תנאי שחשוב להביא בחשבון הוא כמובן מטרתה של הפרגולה. אם אתם מתכננים לבנות פרגולה במטרה לסגור חניה, מחסן או אף חדר שינה, תידרשו לשלם על כך ארנונה נוספת. ההגדרה היא – שלא ניתן יהיה לעשות בשטח המוצלל דבר שלא היה ניתן לעשות בו לו הפרגולה לא הייתה נבנית. כלומר, כל עוד אתם עושים בשטח בדיוק מה שהייתם עושים ללא הפרגולה, תוכלו ליהנות מהטבת הארנונה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן