ארנונה על רכוש משותף

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

ארנונה על רכוש משותף – ברוב המקרים דיירי הבניין אינם נדרשים לשלם ארנונה על השטחים המשותפים!

ארנונה על רכוש משותףנדרשים לשלם ארנונה גבוהה מידי ביחס לגודל הדירה שלכם? ייתכן שאתם נדרשים לשלם עבור רכוש משותף. רשויות רבות בישראל פוטרות את הדיירים לשלם ארנונה בגין שטחים משותפים שאינן מיועדים למגורים. במקרים חריגים בהם למעלה מ 80% מהשטחים המשותפים שייכים לדייר אחד בלבד. חשוב לבדוק היטב את דו"ח תשלום הארנונה במטרה לוודא כי אתם אכן משלמים עבור שטח דירתכם בלבד. אם גם אתם לא עוקבים אחרי תשלומי הארנונה ולא באמת מבינים מדוע אתם נדרשים לשלם כמה מאות שקלים מידי חודש, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. השורות הבאות נגע בסיבה המרכזית בגינה משלמים ארנונה, נכיר את המשתנים שקובעים את שיעור התשלום השנתי ונגע בשינוי החוקה משנת 2019 בקשר למצללות במרפסות, גגות וחצרות.

מדוע משלמים ארנונה? בעיקר עבור שירותי העירייה לרווחת התושבים

תחילה חשוב לפתוח בסיבה המרכזית בגינה משלמים ארנונה בכל שנה. תשלומי הארנונה מתקצבים את כל שירותי העירייה המוענקים לרווחת התושבים. תאורת הרחוב בסמוך לדירתכם נפגעה? העירייה תגיע לתקן אותה בעזרת תקציב מתשלומי ארנונה. צריכים לפנות נבלת חתול מחצר הבניין שלכם? העירייה תגיע לבצע זאת תוך זמן קצר. חלק ניכר משירותי רווחת התושבים שהעירייה מעניקה, מתוקצבים מתשלומי ארנונה. לכן, כל תושב שמתגורר בדירת מגורים (בין אם מדובר בדירה שלו ובין אם הוא משכיר אותה), נדרש לשלם ארנונה עבור על שירותי העירייה. חשוב להדגיש כי תשלומי הארנונה משתנים מעט בין הרשויות השונות. ישנן רשויות שלא מחייבות כלל את הדיירים בתשלום עבור השטחים המשותפים, וישנן רשויות שבמצבים מסויימים אכן מחייבות את כלל דיירי הבניין. מעבר לכך יש פערים בין עלויות הארנונה בין ערים ואף בין שכונות שונות. מדוע? חשוב שתכירו את הגורמים המרכזיים המשפיעים על תשלומי הארנונה.

הגורמים המרכזיים שמשפיעים על תשלומי הארנונה הם:

  • גודל הנכס

ככל שהדירה שלכם גדולה יותר, כך תידרשו לשלם יותר ארנונה בכל שנה. הסיבה לכך היא כמובן חלק יחסי בשטח השכונה. עלויות הטיפול בכל צורכי השכונה מתחלקות בין כלל דייריה, כאשר כל דייר משלם בהתאם לחקלו היחסי בשכונה. זאת הסיבה המרכזית בגינה בעלי דירות גדולות משלמים יותר בהשוואה לבעלי דירות קטנות. מה כלול במדידות הדירה? בשורות הבאות נרחיב על כך.

  • מיקום הנכס

נתון שני שמשפיע באופן ישיר על עלויות הארנונה הוא מיקום הדירה. ככל שהדירה שלכם ממוקמת באזורים יוקרתיים יותר, כך עלויות הארנונה שלכם יהיו גבוהות יותר. הסיבה לכך היא הוצאות התחזוקה של האזורים היוקרתיים. אזורים יוקרתיים בשכונות מועדפות מצריכים שירותי רווחה תדירים יותר. שירותים אלה עולים לא מעט כסף, מה שמגולגל לכל דיירי האזור. חשוב להדגיש כי ישנם הבדלים משמעותיים בתשלומי הארנונה בין שכונות שונות ואף רחובות שונים.

מדידת שטח הדירה החייב בארנונה – מה כלול במדידה?

אז איך מודדים את השטח החייב בתשלומי ארנונה. עד לפני שנת 2019, השטחים שנספרו לעניין חישוב תשלומי הארנונה הם כל השטחים הבנויים בצירוף שטחים שמקורים בפרגולות. יש לכם פרגולה במרפסת, בגג או בחצר דירתכם? עד שנת 2019 נדרשתם לשלם על כל השטח המקורה תשלומי ארנונה שנתיים. אך בשנת 2019 חל שינוי משמעותי בדבר. החל משנת 2019 קיים פטור תשלומי ארנונה על שטחים מוצללים. חשוב להדגיש שלא כל השטחים המוצללים בפרגולות יזכו בפטור, אלא רק שטחים שעומדים בכל התנאים.

התנאים לקבלת פטור מתשלומי ארנונה על שטחים מוצללים בפרגולות הם:

  • שימוש בחלל עבור צרכים בסיסיים שניתן היה להשלים גם ללא הפרגולה – לא למטרות חניה, מחסן או מגורים

אחד מתנאי הסף של הפטור מתשלום ארנונה לחללים מוצללים בפרגולות קשור לשימוש בחלל. בונים פרגולה בכדי ליצור חדר שינה נוסף, מחסן או חניה? לא תוכלו לקבל פטור מתשלום ארנונה על כך. מנגד, אם כל מטרתכם היא הגנה מפני השמש היוקדת בקיץ או הגשמים בחורף, תוכלו לקבל פטור מלא על כל השטח המוצלל.

  • גג הפרגולה אטום עד 60% בלבד

תנאי נוסף הוא רמת אטימות גג הפרגולה. גג הפרגולה שלכם אטום לגמרי? אתם לא זכאים לפטור מתשלום ארנונה על השטח המוצלל. ההיתר קובע כי רק שטחים ש 40% מהם לפחות חשופים לכיפת השמיים זכאים לפטור משף שלומי ארנונה. חשוב להדגיש ש 40% הללו חייבים להיות מחולקים באופן שווה לאורך החלל כולו. כלומר, אטימות מלאה ל 50% מהפרגולה ופתיחה מלאה של 50% נוספים, לא יאפשרו לבעלי הדירה לקבל פטור מתשלומי ארנונה (למרות שיש מעל 40% חשיפה לכיפת השמיים).

  • הפרגולה נתמכת על ידי עמודים או שני קירות לכל היותר

עוד תנאי לקבלת הפטור הוא תמיכה מינימלית בפרגולה. הפרגולה צריכה להיתמך על ידי עמודים או שני קירות באופן חלקי לכל היותר. תמיכה גדולה מכך תחייב את בעלי הדירה לשלם ארנונה גם על השטחים המוצללים. חשוב להדגיש שגם אם הפרגולה נתמכת על ידי שני קירות בלבד אך באופן מלא, השטח המוצלל יחשב כשטח בנוי לעניין תשלום הארנונה, מה שיחייב את בעלי הדירה לשלם יותר.

  • גג הפרגולה מיוצר מפלסטיק שקוף בלבד

תנאי אחרון הוא שגג הפרגולה יהיה עשוי מפלסטיק שקוף בלבד. רוצים להוסיף גג שיאטום הרמטית את השטח המוצלל? אתם יכולים לעשות זאת אך ורק מפלסטיק שקוף. כל גג אחר שעשוי משלל חומרים שונים, יחייב אתכם לשלם ארנונה גם על השטחים המוצללים. בחרו נכון את הפרגולה שלכם כך שתוכלו ליהנות מפטור מלא של תשלום ארנונה על כל השטח המוצלל.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן