איך נמנעים מלקיחת הלוואות בעסקים קטנים?

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

המשק הישראלי מורכב מעסקים קטנים רבים ונראה כי רבים בוחרים להקים עסק עצמאי כדי לעסוק בתחום אותו הם אוהבים ומתמחים, וכדי לחיות ללא בוסים על הראש. רבים מצליחים בעסקיהם, אך מספיקה טעות אחת, חוסר ארגון או מבצע צבאי ארוך ועבודה של שנים רבות יכולה לרדת לטמיון. אז אילו צעדים יש לקחת כדי להבטיח את עתידו הכלכלי של העסק ומתי כן כדאי לקחת הלוואה? הכנו עבורך מדריך שימושי. 

 

לנהל נכון את תקציב העסק

לא מעט עסקים קטנים נופלים בנושא ניהול התקציב העסקי, לפעמים ממש בשנה הראשונה של העסק הוא קורס בגלל ניהול תקציב שאינו מבוסס על נתוני אמת. רצוי להכין תוכנית עסקית מפורטת, להתייעץ עם בעלי עסקים מתחום דומה או עם יועץ עסקי שמבין בתחום העסק, להבין היכן יכולים להיות מכשולים, כמה כסף צריך להיות בצד כדי להתגבר עליהם, ואילו הפתעות יכולות לחכות בדרך. ההמלצה היא להכין תוכנית עסקית שמפרטת לעומק אילו הוצאות והכנסות יכולות להיות לעסק, ולפעול באופן מדוקדק בהכנת התקציב עבורן. כדאי לזכור – ניהול נכון הוא זה שישפיע בצורה המשמעותית ביותר על הצלחת העסק או כישלונו.

 

לקחת בחשבון את כל עלויות העסק

לפני שעורכים תוכנית עסקית ולפני שחושבים על ניהול נכון כדאי להכיר היטב את השוק שבו העסק יפעל. יש לבדוק לעומק כל נושא שיכול להשפיע על העסק, החל ממחירי השכירות ועד לתשלומי הארנונה לעירייה. מומלץ לבדוק עלויות של כל דבר שקשור לעסק – משלוחים, עלויות של ציוד, חשמל, מים, הוצאות לעובדים, קופה קטנה, הוצאות פרסום ועוד. 

 

לדעת מתי להיעזר בהלוואה מהירה

לפעמים אנחנו לא צופים את כל ההוצאות, ולפעמים לא צריך הרבה כדי שעסק קטן יכנס לסחרור. פעמים רבות עסקים קטנים מפרנסים מחודש לחודש את בעליהם, ואם הם נותנים משכורות לעובדים אז הלחץ יכול להיות גדול במיוחד בעתות מצוקה. זה יכול להיות מבצע צבאי שפתאום עוצר את כל העסקים ואת פעילותם וזו יכולה להיות מגפה שפתאום מתפשטת בעולם, כולנו כבר ראינו מה יכול לקרות לעסקים בימים קשים. ברגעים כאלו, במידה והבנק מסרב לתת אשראי נוסף ניתן לקחת הלוואה לכל מטרה מחברות חוץ בנקאיות, כמו חברות האשראי השונות. הלוואה זו בדרך כלל תהיה של כמה עשרות אלפי שקלים ותספק את החמצן לו העסק זקוק נואשות כדי להתאושש.

 

להשתמש במערכות מתקדמות לניהול ותיעוד

כדי להימנע ממצבים בהם לוקחים הלוואות לעסקים מומלץ מאוד לעשות שימוש במערכות מתקדמות וממוחשבות לניהול העסק. יש כיום תוכנות שמסייעות בניהול מלאי, ניהול עובדים וסדרי עבודה, ניהול משמרות, ניהול ניירת ושימוש באמצעים דיגיטליים כדי לחסוך מקום, זמן וכסף. כמו כן, כדאי לעשות שימוש בתוכנות לניהול חשבונות שיסייעו להבין מהי תמונת המצב של העסק בכל זמן נתון. מערכות מתקדמות אלה יסייעו בתיעוד ובניהול תקציבי נכון, כשהן מתריעות בזמן כאשר מתעוררת בעיה.

לסיכום, בין אם בדרך של הלוואה לכל מטרה ובין אם בניהול קפדני ונבון ושמירה על כסף בצד עבור זמנים קשים – עסק צריך להיות מוכן לכל תרחיש, במיוחד כאשר מדובר על עסקים קטנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן