הקלות לעסקים להנחה בארנונה

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

הקלות לעסקים להנחה בארנונהמס הארנונה הוא מס חובה שחל כמעט על כל מחזיקי הנכסים בארץ. המס משולם לרשות המקומית בה נמצא הנכס. בעקבות משבר הקורונה, עסקים רבים חוו משברים כלכליים קשים. ההוצאות הרבות של העסקים על שכירות, מים, חשמל, ארנונה ועוד, המשיכו להצטבר ללא הכנסות כלל. כתוצאה מכך, הוחלט לבנות תוכנית לסיוע לעסקים שנפגעו ולהציע הקלות לעסקים להנחה בארנונה. מה זה אומר? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

הקלות לעסקים להנחה בארנונה- למה בכלל משלמים ארנונה?

ארנונה היא מס מטעם הרשות המקומית. מס הארנונה צריך לשרת את צרכי הציבור של אותה הרשות המקומית. בזכות מס ארנונה ניתן להפוך את העיר ואת הרחובות בה לנקיים יותר, לשפר את התשתיות, להוסיף אטרקציות לילדים בחופשות ועוד. תשלום מס ארנונה חל על כל תושבי העיר ואף על העסקים בה ביניהם חנויות, משרדים, בנקים ועוד. 

המס משולם לקופת העירייה והוא משמש למימון כל פעולותיה של העירייה ולמתן שירותים שונים לתושבי העיר. 

בין השירותים שניתנים באמצעות כספי הארנונה יהיו- 

  • חינוך
  • תרבות וספורט
  • רווחה ושירותי קהילה
  • תברואה, ניקיון ופינוי אשפה
  • שיפור פני העיר (כבישים, מדרכות, תאורה, גינון ועוד). 

כלומר, משלמים ארנונה על מנת לשפר את איכות החיים שלנו ולהנות  מעיר מטופחת ונקיה, שכן הכסף עבור הארנונה משמש לרווחת התושבים. 

קראו עוד: איך מחשבים ארנונה?

הקלות לעסקים להנחה בארנונה- מה זה אומר?

עסקים רבים נפגעו קשות ממשבר הקורונה. כתוצאה מכך נבנתה תוכנית כלכלית לסיוע לעסקים אלה. כחלק מהתוכנית, בעלי עסקים יוכלו להגיש בקשה לקבלת הקלות לעסקים להנחה בארנונה ופטור מלא על חודשים מסוימים. על מנת לקבל הקלות להנחה בארנונה יש להגיש בקשה באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. יש לקחת בחשבון כי קיימים תנאים מסוימים לזכאות להנחה בארנונה. 

הקלות לעסקים להנחה בארנונה- מי זכאי?

על מנת לקבל הקלות לעסקים להנחה בארנונה יש לעמוד בשני תנאים. התנאי הראשון הוא זכאות למענק הוצאות קבועות. מענק הוצאות קבועות הוא מענק שניתן מרשות המיסים ונועד להשתתף בחלק מההוצאות הקבועות שלא נחסכו. בין ההוצאות האלה יהיו הוצאות שכירות, חשמל, מים וכדומה. המענק נועד לסייע לעסקים הקטנים להמשיך לשרוד לאחר משבר הקורונה. למענק זה יש שני מסלולים- 

  • מסלול מידי- נותן מענה לעסקים שהפעילות העסקית שלהם הוגבלה עם התפשטות הקורונה בחודשים מרץ- אפריל 2020. 
  • מסלול מאוחר- נותן מענה לעסקים שמדווחים על בסיס מזומן. עיקר התקבולים למסלול זה מתקבל תוך יותר מ-30 ימים מביצוע העסקה. ההשפעה הכלכלית עבור חודשים מרץ- אפריל 2020 באה לידי ביטוי בחודשים מאי- יוני 2020. 

תנאי נוסף הוא פגיעה בהכנסות. הפגיעה בהכנסות נקבעת לפי הפרמטרים הבאים-

  • עסקים שמחזור ההכנסות שלהם הוא עד 200 מיליון שקלים והוכיחו פגיעה של 60% בהכנסות. 
  • עסקים שמחזור ההכנסות שלהם הוא בין 200 מיליון ל-400 מיליון שקלים והוכיחו פגיעה של 80% בהכנסות. 
  • עסקים שמחזור ההכנסות שלהם ירד ב-25% בתקופת נובמבר דצמבר 2020. 

במידה שהעסק עומד בתנאי הזכאות להקלות לעסקים להנחה בארנונה, ניתן להגיש בקשה. הבקשה תועבר לידי הרשות המקומית שתזכה את העסק בפועל. יש לשים לב כי ההנחה ניתנת רק עבור נכסים המוחזקים על ידי העסק ומשולמת להם ארנונה שלא למגורים. 

הקלות לעסקים להנחה בארנונה- תקופת הזכאותהקלות לעסקים להנחה בארנונה- תקופת הזכאות

הקלות לעסקים להנחה בארנונה יינתנו חודשיים קדימה על בסיס זכאות העסק בהתאם לתנאים שציינו קודם. ההנחה הראשונה תהיה לתקופה של 3 חודשים על בסיס חודשים מאי- יוני. עבור תקופת הזכאות השנייה, הזכאות תהיה לתקופה של חודשיים. 

  • לחודשים יוני- אוגוסט 2020, ההנחה בארנונה עבור תשלום הארנונה תקבע לפי זכאות למענק ושיעור ירידה במחזור חודשים מאי- יוני 2020. 
  • לחודשים ספטמבר- אוקטובר 2020, ההנחה בארנונה עבור תשלום הארנונה תיקבע לפי זכאות למענק ושיעור ירידה במחזור חודשים יולי- אוגוסט 2020. 
  • לחודשים נובמבר-דצמבר 2020, ההנחה בארנונה עבור תשלום הארנונה תיקבע לפי זכאות למענק ושיעור ירידה במחזור בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2020.
  • לחודשים ינואר-פברואר 2021, ההנחה בארנונה עבור תשלום הארנונה תיקבע לפי זכאות למענק ושיעור ירידה במחזור בחודשים נובמבר-דצמבר 2020.
  • לחודשים מרץ-אפריל 2021, ההנחה בארנונה עבור תשלום הארנונה תיקבע לפי זכאות למענק ושיעור ירידה במחזור בחודשים ינואר-פברואר 2021-2020.
  • לחודשים מאי-יוני 2021, ההנחה בארנונה עבור תשלום הארנונה תיקבע לפי זכאות למענק ושיעור ירידה במחזור בחודשים מרץ-אפריל 2021.

כיצד מקבלים?

על מנת לקבל הקלות לעסקים להנחה בארנונה, יש להיכנס לאתר רשות המיסים ולקבל אישור על זכאות ל"מענק הוצאות קבועות" מרשות המיסים. לאחר קבלת האישור יש להגיש בקשה באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. חשוב לצרף את האישור על הזכאות למענק. הבקשות של עסקים שזכאים להנחה בהתאם לתקנות יועברו לרשויות המקומיות. הרשויות המקומיות יעניקו הנחה באופן אוטומטי לבעלי העסקים. 

שימו לב כי המועד האחרון להגשת בקשות להנחה בארנונה הוא 31.12.2022. 

הקלות לעסקים להנחה בארנונה- חישוב הארנונה

על מנת לחשב ארנונה לעסקים יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים כמו שטח, סיווג ואזור מס, סוג העסק, גודל העסק והמיקום שלו. אם יש קרקע בעסק היא תיכלל בחישוב הארנונה, בתעריף מיוחד של קרקע תפוסה. כך גם שטחי החניה. 

על מנת לחשב ארנונה לעסקים יש קודם כל לקבוע את שטח הנכס. גם לחישוב שטח הנכס לעסקים יש מספר אפשרויות שונות שמאפיינות כל רשות מקומית. 

  • שטח נטו- חישוב על פי שטח נטו כולל את שטח הרצפה ללא קירות פנים וחוץ.
  • שטח נטו ברוטו- חישוב על פי שטח נטו ברוטו כולל את שטח הרצפה כולל קירות פנים וחוץ. 
  • שטח ברוטו ברוטו- חישוב זה כולל את שטח הרצפה, את קירות הפנים והחוץ ואף מוסיפים חלק יחסי בשטחים המשותפים בבניין כמו חדר מדרגות, מעברים לובי וכדומה. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן