הנחה בארנונה לעולים חדשים

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

הנחה בארנונה לעולים חדשיםהנחה בארנונה לעולים חדשים היא הנחה משמעותית שרבים מהעולים החדשים כלל אינם מודעים לזכות שלהם. למעשה, עולים חדשים זכאים לקבלת הנחה בארנונה של עד 90% עבור הדירה בה הם מתגוררים למשך שנה. מדובר על חיסכון של אלפי שקלים, לעיתים גם עשרות אלפי שקלים ברשויות מקומיות מסוימות. בכדי שתוכלו לממש את הזכות שלכם ואפילו לקבל באופן רטרואקטיבי את הסכומים אותם שילמתם מומלץ לפנות לבעל המקצוע המתמחה בשליחת בקשות למחלקת גביית ארנונה ברשות מקומית. 

 

מהי ארנונה ולמה חובה לשלם אותה?

ארנונה היא מס המוטל על כל מי שמחזיק בדירה, בין אם מדובר על בעלי הדירה ובין אם מדובר על שוכר. הקרקע אינו נוגעת רק למבנה בנוי אלא גם לשטחים וקרקעות. החישוב של עלות הארנונה נקבע בהתאם לרשות, סוג הנכס, שימוש בנכס, תקופת החזקה בנכס וכמו כן, בהתאם לבעלים. יש מגוון דרכים וזכאויות לקבלת הנחות עבור תשלום ארנונה. לכל עירייה יש את הבחירה להעניק הנחות לתושבי העיר תחת תנאים מסוימים ובכל זאת, כל העיריות כפופות לתנאים של משרד הפנים שהם הבסיסיים, עירייה יכולה להטיב יותר עם תושבי העיר הזכאים להנחה במשך תקופת ההנחה ותנאים לקבלת הנחה. הנחה בארנונה לעולים חדשים היא הנחה שנקבעה על פי משרד הפנים וכל רשות מקומית מחויבת לעבוד לפיה ובכל זאת, עולים חדשים רבים אינם מודעים לכך שהם לא צריכים לשלם ארנונה. אין זה תפקידה של העירייה לפנות לכל תושב שזכאי להנחה ולהודיע לו, אלא מדובר על תפקיד התושב. קיימים מגוון רחב של הנחות עבור תשלום ארנונה, החל מנפגעי פעולות איבה, נכות, השתכרות נמוכה וכמו כן גם הנחה בארנונה לעולים חדשים.

כל רשות מקומית מחייבת את תושביה לשלם ארנונה עבור הוצאות בסיסיות של העירייה לתחזוקת המקום, החל מפינוי זבל ועד הופעות ביום העצמאות לכל רשות. נכון, לא כל תושב רואה באמת איך העירייה משתמשת בכסף שלו בצורה נכונה אבל כרגע אין לנו איך להילחם בזה אלא אם כן אתם לא מחויבים בתשלום ארנונה. כל עירייה בוחרת את גובה הסכום הדו-חודשי אותו היא גובה. עיריות מסוימות יכולות לגבות כ-1,000 ש"ח עבור שטח שלא עולה על 90 מ"ר ואילו במקומות אחרים עבור אותו גודל שטח העירייה האחרת תגבה כ-400 ש"ח. ניתן לשלם את תשלומי הארנונה באופן דו-חודשי או באופן חד פעמי בתחילת שנת הכספים ולזכות בהנחה של חמישה אחוז. במקרה בו אתם נמצאים בחוב לעירייה עקב אי תשלום מס ארנונה תקבלו הודעה להסדיר את התשלום תוך 30 יום. בכל מקרה בו לא תשלמו את החוב תוך 30 יום תתחילו לצבור ריבית של 0.5% בחודש והצמדה עד למועד התשלום. 

 

מה קורה במקרה של שותפות?

הנחה בארנונה לעולים חדשים תקפה גם במקרה בו הם גרים בשותפות. כאשר ישנה דירת שותפים העירייה רואה בכולם כחייבים בארנונה, אין זה אומר שכל אחד מהם חייב לשלם בנפרד, אלא הכוונה היא שהחובה מוטלת על אחד השותפים וכל שותף ישלם למי שמשלם את הארנונה באופן נפרד. גם במקרה בו כל אחד מהשותפים חילק את התשלום שלו ושילם באופן נפרד וקיים חוב, החוב הוא כלפי כולם. הנחה בארנונה לעולים חדשים תקפה עבור 100 מ"ר מדירתם, ככה שגם אם אתם גרים בשותפות ותשלום הארנונה הוא על העולה החדש, כל מי שמתגורר בבית ייהנה מההנחה. כמובן שלא מומלץ לנפנף מול הרשויות ולספר להם שזה מה שאתם עושים. חשוב להדגיש, גובה ההנחה משתנה בהתאם לכל עירייה.

 

תנאים לקבלת הנחה בארנונה לעולים חדשים:

  1. עולה חדש יהיה זכאי להנחה כעולה על פי חוק השבות או אזרח עולה.
  2. עולה התלוי בעזרת הזולת יהיה זכאי להנחה של עד 80% בתשלום ארנונה ללא חישוב לגודל השטח. 
  3. עולה חדש יהיה זכאי לקבלת הנחה של עד 90% מתשלום ארנונה עבור שטח של 100 מ"ר למשך 12 חודשים. את התקופה מתחילים לחשב מהיום בו העולה נרשם במרשם האוכלוסין.

 

איך מממשים את הזכות?

כדי לממש את הזכות שלכם לקבל הנחה בארנונה יש לפנות לאגף גביית ארנונה ברשות המקומית בה אתם מתגוררים. ניתן יהיה למלא את הטפסים ולשלוח באופן מקוון ברוב הרשויות המקומיות. עם זאת, עדיין יש עיריות אשר אינן מאפשרות שליחה באופן מקוון ויהיה עליכם לגשת למשרדי העירייה. יש לצרף לטפסי הבקשה צילום תעודת זהות בצירוף ספח, צילום תעודת עולה על פי חוק השבות ממשרד הפנים/ צילום תעודת אזרח, מקבל גמלת סיעוד או קצבת נכות מביטוח לאומי (אם קיים). במקרה בו עולה חדש היה גר לפני כן ברשות מקומית אחרת ולא קיבל הנחה בארנונה יהיה עליו לצרף אישור מאותה רשות שלא קיבל הנחה בארנונה לעולים חדשים. חלק מהרשויות מעניקות הנחה רטרואקטיבית ורצוי להגיש בקשה לכך.

בכל מצב בו הבקשה שלכם סורבה אתם רשאים להגיש ערעור לרשות המקומית ולפנות לגזבר הרשות המקומית. הבקשה צריכה להיות מנומקת ומוסברת, יש לצרף את הטפסים הרלוונטים כמו בסעיף הקודם כדי להוכיח את זכאותכם לקבלת הנחה. מומלץ לגשת בליווי של חברה מקצועית המתמחה בהגשת בקשות הנחה או עורך דין לכל עניין משפטי. יש לוודא מדוע הבקשה שלכם נדחתה ולזכור שקיימים תנאים כללים למתן הנחה מארנונה בכל רשות מקומית. את התנאים לקבלת  הנחה מארנונה יש לברר מול הרשות המקומית דרך האתר, בין היתר קיימת השפעה לבקשה לפי סכך ההכנסה, אם יש יותר מנכס אחד ברשותכם, היכן המבקש רשום במרשם האוכלוסין, האם כבר קיימת הנחה בגין סיבה אחרת ועוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן