הנחה בארנונה לנכים

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

הנחה בארנונה לנכיםעל פי משרד הפנים ישנם תושבים מסוימים אשר זכאים להנחה בתשלום ארנונה, גובה ההנחה משתנה בהתאם למקרה ספציפי ויהיה ניתן לקבל הנחה של עד 100% עבור תשלום ארנונה. הנחה בארנונה לנכים תינתן על פי החלטת הרשות המקומית והיא משתנה מרשות לרשות. החובה של הרשות מטעם משרד הפנים היא להפעיל מרכז הנחות בארנונה אשר שם תתקיים וועדה אשר תפקידה יהיה לבחון את הזכאות של כל אחד מהמבקשים להנחה בארנונה. את ההנחה בוחנים חברי הוועדה בהתאם לסוגי ההנחות שהן בסמכות שלהם ובהתאם לקריטריונים של משרד הפנים והרשות המקומית. 

האם אתם זכאים להנחה?

הזכאים לקבלת הנחה בארנונה הם נכים, בעלי מוגבלויות והורים לילד המקבל גמלת ילד נכה מהמוסד לביטוח לאומי. כאשר מדובר על הנחה עבור ילד המקבל קצבה מטעם הביטוח הלאומי הגובה המקסימלי להנחה יהיה בדרך כלל 33% עבור שטח של עד 100 מ"ר. כמו כן, גם ילד בוגר אשר נקבע לו נכות רפואית בשיעור של 70% בביטוח לאומי. בנוסף, גם נכה בעל דרגת אי כושר השתכרות של 75% ומעלה יהיה זכאי להנחה בארנונה. גובה ההנחה יהיה בשיעור של 80%. הנחה בארנונה לנכים יכולה להתקשר גם לסיבות אחרות של הנחה בארנונה כמו נכי צה"ל, נפגעי פעולות איבה, השתכרות נמוכה וכן הלאה. לכן, אם נפגעה ההכנסה שלכם עקב נכות או כאשר יש לכם נכות פיזית כלשהי כמו עיוורון ואף נכות נפשית ייתכן ואתם עומדים בקריטריונים המזכים אתכם בהנחה בארנונה. יש לבחון את הזכאות שלכם בהתאם לרשות המקומית בה אתם מתגוררים. כל עירייה פועלת באופן אחר לזכאים להנחה, חלק מהעיריות הן יותר גמישות ומעניקות הטבות רבות יותר וחלק מהעיריות לא יעניקו הטבה או הנחה בארנונה עבור אלו שלא עומדים בקריטריונים של משרד הפנים. 

איך מגישים את הבקשה?

כדי לקבל הנחה בארנונה לנכים יש להגיש את הבקשה לאגף גביית ארנונה ברשות המקומית. תוכלו למצוא באתר של העירייה את הטפסים הרלוונטים אותם אתם צריכים למלא. חלק מהעיריות מאפשרות לשלוח את הבקשה אופן מקוון בעוד עיריות אחרות מחייבות אתכם להגיע פיזית למחלקת גביית ארנונה או לוועדה לבקשת הנחות של העירייה. עליכם לצרף למסמכים גם אישורים המעידים על נכות שלכם או של הילד שלכם, בין אם מדובר על טפסים רפואיים ובין אם מדובר על קצבה שאתם מקבלים מביטוח לאומי. שימו לב, כל הנחה נבחנת לגופה ואינה ניתנת באופן אוטומטית. ישנה וועדה אשר הוקמה במיוחד כדי לבחון כל בקשה באופן אינדיבידואלי ולכן אישור הבקשה שלכם מאוד תלוי גם תחת איזו רשות אתם נמצאים. "היתרון" שיש בבקשה של הנחה בארנונה לנכים מאשר בקשות הנחה אחרות בארנונה הוא שלא נדרש מבחן יכולת הכנסה. על מנת שתוכלו להגיש את הבקשה יש לעמוד בתנאים הבאים:

  1. יש לצרף אישור עדכני על קבלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. 
  2. לילד יש לצרף אישור זכאות לגמלת ילד נכה.
  3. לבוגר יש לצרף אישור על זכאות לקצבת נכות כללית.
  4. כאשר מדובר על ילד הנמצא אצל משפחת אומנה יש לצרף אסמכתא על אחזקה בנכס.
  5. מסמכים המעידים על היות המשפחה משפחת אומנה למבקש.
  6. צירוף אישור מטעם ביטוח לאומי בהתאם לסעיפים 1-3. 

מה אתם צריכים לדעת?

הנחה בארנונה לנכים ניתנת תחת התנאים שציינו, אך חשוב לדעת שאין כפל הנחות. מה זה אומר? מי שמתקיימים לגביו יותר מאחד התנאים שציינו לא יהיה זכאי לכפל הנחה כפולה בגין סעיפים שונים אליהם הוא זכאי. אותו אתם יהיה זכאי לקבל רק את התנאי הקשור להנחה הגבוהה ביותר. כמו כן, כאשר אתם מתגוררים בבית עם בן זוג או שותף אחר אשר גם הוא זכאי לקבלת הנחה, תינתן רק הנחה אחת משמע ההנחה היא עבור הנכס ולאו דווקא לגבי המבקש. בנוסף לכך, אם בשנה האחרונה קיבלתם הנחה בשיעור מסוים זה לא מחייב שגם שנה הבאה תהיו זכאים להנחה באותו סדר גודל. מדי שנה שיעורי ההנחות ייקבעו על ידי הרשויות המקומית והן ניתנות לשינוי. שימו לב, במקרה בו לא שילמתם את הסכום אליו אתם נדרשים על סוף שנת הכספים (31 בדצמבר) תהיו חייבים בתשלום מלא של ארנונה ללא הנחה.

דבר נוסף שחשוב לדעת ואינו קשור לארנונה, מי שנקבע לגביו נכות רפואית מטעם הביטוח לאומי שלא באמצעות תביעה רשאי להגיש בקשה לרשות המיסים לצורך פטור ממס הכנסה בנוסף לפטור מארנונה. כדי לקבל את מלוא הזכויות שלכם אתם צריכים לפעול באופן עצמאי ולא לצפות שהרשויות ייגשו אליכם.

פנו לאיש מקצוע

התהליך הבירוקרטי סביב הגשת הבקשה אינו מסובך, מה שכן מסובך הוא מילוי כל הזכויות שלכם. רבים לא מודעים לכך שהם זכאים לקבל הנחה גבוהה יותר או אפילו פטור מתשלום ארנונה, המידע אינו חשוף לכולם וישנם עוד תושבים רבים שלא מממשים את הזכויות שלהם. בשביל לקבל הנחה בארנונה לנכים יש להגיש את הטפסים לרשות המקומית אך קיימים תתי סעיפים הקשורים במורכבות מצבו של הנכה, בהכנסתו, באם הוא חי לבד או עם אדם נכה נוסף, גודל הדירה והרשות המקומית לה הוא משלם. כל אלה פרמטרים אשר משפיעים על סדר גודל ההנחה אליה אתם זכאים. בכל מקרה שלא טעות מצד הרשות או מצידכם תהיו חשופים לתשלום ארנונה מלא על אף שאתם זכאים לקבל הנחה משמעותית בתשלום הארנונה. הנחה בארנונה לנכים ניתנת עד 60 יום ממועד שליחת הבקשה, ברשויות מסוימות 90 יום. וודאו היטב למה אתם זכאים בליווי של ייעוץ משפטי במקרה של ערעור או חברה מקצועית לצורך הגשת הבקשה. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן