הנחה בארנונה לאלמנה

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

הנחה בארנונה לאלמנהתשלום המיסים לרשויות השונות מאפשר במקרים מסוים קבלת הנחות או הטבות מסוימות. היינו כך לגבי הנחה בארנונה לאלמנה או אלמן, למשל. בתשלום מס הארנונה לעיריות, ישנה אפשרות להורה עצמאי (לפי חוק: הורה יחיד), לקבל הנחה משמעותית, עד לגובה 20 אחוזים מגובה החשבונית ביחס לאזור הארנונה שבאזור מגוריך. זהו נתון משמעותי אשר יכול להוות חלק רחב בהוצאות המשפחה העצמאית, אשר יכולה להגיע לעד מאות ואף אלפי שקלים בשנה למשפחה אחת. על מנת לקבוע ולקבל את אחוז ההנחה בעניינך, יש לפעול בהתאם לאמור במאמר זה, ולהגיש את הבקשה להנחה בארנונה לאלמנה או אלמן. לאור החלטת הרשות המקומית כאשר תינתן, תינתן ההטבה. את טופס הבקשה, כפי שיוצג בהרחבה במאמר זה, ניתן למצוא בחיפוש קל ברשת האינטרנט או כמובן באתרי הרשויות המקומיות. וכן, ניתן לקבל פרטים נוספים באתר משרד הפנים, באופן פרונטלי במשרד הפנים או ברשויות המקומיות.

הנחה בארנונה לאלמנה או אלמן: כך יש להגיש את הבקשה

כפי שציינו, משפחה עצמאית, שבה הורה יחיד, יכולה לקבל הנחה משמעותית בחשבון הארנונה. ההנחה המתקבלת יכולה להגיע לעד עשרים אחוזי הנחה מגובה החוב, והדיון מוכרע לפי החלטת הרשות המקומית באזור מגוריך. חשוב לציין כי הטבות עבור אלמנים ואלמנות ניתנות בתחומים נוספים, כמו למשל חשבונות חשמל, חשבונות מים, נקודות זיכוי במס הכנסה ועוד. עבור קבת פרטים נוספים ניתן לעיין במדריך למיצוי זכויות למשפחות שבראשן עומד הורה עצמאי.

לעניין הגשת הבקשה להנחה בארנונה לאלמנה יש להיעזר בלשון החוק, או במפורט להלן. הנחה בארנונה לאלמנה או אלמן תינתן לפי החוק להורה עצמאי, לשון החוק: הורה יחיד, וזו ההגדרה דורשת תחילה תנאי סף אשר לפיו הורה יחיד יהא תושב ישראל אשר בחזקתו ילדו או ילדיו. אם תנאי זה מתקיים בעניינך, יש לבדוק האם אחד משלושה מצבים ספציפיים אשר מגדיר החוק כזכאים, מתקיים בעניינך. ראשית מונה רשימה זו מצב של הורה יחיד שאינו נשוי ואין אדם הידוע בציבור כבן זוגו. שנית, הורה יחיד שהוא נשוי, אין אחר הידוע בציבור כבן זוגו, ואשר מתקיים בעניינו אחד מרשימת תנאים. ברשימת תנאים זו תנאים כמו: אותו הורה יחיד נשוי חי בנפרד מבן זוגו תקופה בת שנתיים לפחות ופתח בהליך על פי דין להשתחרר מקשר הנישואין וכן פעל בהליך זה שנתיים לפחות. תנאי אחר הוא תנאי הדורש את היותה של אישה עגונה כמשמעות סעיף 1 לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב) התשנ"ה – 1995. סעיף אחר דורש היותה של נשואה זו חיה בנפרד מבן זוגה, שהתה במקלט לנשים מוכות 90 יום לפחות, מתוך תקופה של שנים עשר חודשים שתחילתה ביום הראשון לשהותה במקלט, וכן אשר פתחה בהליך על פי דין להשתחרר מקשר הנישואין ופעלה במסגרת ההליך במשך שישה חודשים לפחות. לעניין סעיף זה האחרון ישנו סייג הפוטר אישה נשואה זו מתנאים אלו במקרה שבו לישכת הסעד אישרה כי מדובר במצב אשר עלול לסכן את חייה או את חיי ילדיה. מצב שלישי ואחרון הוא מצב בו עולה חדש נמצא בארץ בתקופה בת למעלה משנה אך פחותה משנתיים, וכי בן זוגו טרם עלה לארץ ואף אינו שוהה בה, וכן בתנאי שאין לעולה החדש בן זוג אחר.

אם אכן תנאי ההורה היחיד רלוונטי בעניינך, יש לשים דגש על כמה פרמטרים נוספים על מנת לקבל זכאות להנחה בארנונה לאלמנה או אלמן. שכן, הזכאות נכנסת לתוקפה, לאחר בדיקת הסטטוס המשפחתי, כאשר לפחות אחד מהתנאים הכתובים הבאים בחוק מתקיים. התנאים הכתובים בחוק מבקשים התקיימות אחד מאלו: הורה יחיד שיש לו ילד או ילדה מתחת לגיל 18; הורה יחיד שיש לו ילד או ילדה מתחת לגיל 21 אשר מתגוררת עימו ומשרתת בשירות חובה או הורה יחיד שיש לו ילדה או ילדה מתחת לגיל 21 שמתגוררת עימו ומתנדבת בשירות לאומי או אזרחי.

הגשת הבקשה בפועל

ככל שאכן כל התנאים לעיל נמנים בעניינך והינך מוגדר כהורה יחיד על פי חוק, תוכל לבצע תהליך מימוש זכות הטבת הארנונה באמצעות פנייה לאגף גביית הארנונה ברשות המקומית באזור מגוריך. השלב הראשון הוא בהגשת טופס בקשת ההנחה כאמור, אותו יש להחתים על ידי עורך דין בחתימות ובחותמתו. טופס זה ניתן למצוא ברחבי האנטרנט, בהקשת טופס הנחה להורה יחיד בכל מנוע חיפוש או כמובן באופן ספציפי באתרי הרשויות המקומיות. את הטופס ניתן להוריד ומלא מראש, באופן ידני, או לחילופין ניתן למלא דיגיטלית ולשלוח אונליין.

לאחר שליחת הטופס בעניינך, תתכנס הועדה המתעסקת בכך ברשות המקומית באזור מגוריך ותגייס החלטה בנושא. בשיקוליה אלו יכולה הועדה לקחת בחשבון מגוון רחב מאד של פרמטרים, ביניהם המצב החומרי של ההורה (נכסים למשל), המצב הממוני, מערכת היחסים בין בני הזוג הפרודה (אם ישנה כזו), ועוד מגוון פרמטרים ברשימה פתוחה אשר אפשריים לבחינה. 

בסופו של התהליך, תתקבל אחת מן התשובות הבאות: קבלה של הנחה בארנונה לחד הורית או חד הורי או אי קבלה של בקשתך. במקרה של קבלה של בקשתך, תוכל לקבל במקרים מסוימים גם הנחה רטרואקטיבית עבור חובות ארנונה קודמים אשר שילמת. והכל בהתאם לכללים אשר לוקחת בחשבון כל רשות בשיקוליה. במקרה שבו קיבלת תשובה שלילית לעניין זכאותך בנושא, ישנה האפשרות להגשת ערעור החלטת הראשות המקומית (נקרא ערר). את הערעור יש להפנות לגיזבר הרשות המקומית באזור מגוריך.

קראו עוד: למה משלמים ארנונה?

טיפים חשובים שיש לדעת

באשר לנושא הנחה בארנונה לחד הורית או חד הורי, ישנם מספר טיפים שבהחלט ניתן וחשוב לקחת בחשבון בהגשת הבקשה. ראשית, עורכי דין רבים ברחבי הארץ מתנדבים ליתן חתימה על גבי תצהיר כתוספת לאותו טופס הנחה בארנונה. בנוסף חשוב להכיר כי אם מתקיימים בעניינך מספר תנאי זכאות להנחות שונות בארנונה, הזכאות תינתן להנחה אחת בלבד, זו הגבוהה מביניהן. לחילופין במצב אחר בו שני זכאין להנחה בארנונה מתגוררים תחת אותה קורת גג, תינתן כמובן הנחה אחת בלבד עבור הנכס. וכן יש להכיר מצב נוסף וחשוב לא פחות, לפיו יכולה להתקבל בקשה להנחה בארנונה עד 70 אחוזי הנחה על בסיס "נזקקות"- כלומר, בשל הוצאות חריגה גבוהות במיוחד עקב טיפול רפואי, אירוע חריג ועוד, והכל בהתאם לשיקול הועדה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן