בעלי עסקים – דרכים יצירתיות לשלם את הארנונה בזמן

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

הארנונה על שטח המסחר והמשרד חונקת? התשלום השנתי מגיע ויש לך רצון לסגור את העניין מראש תוך פריסת תשלומים נוחה? אילו אפשרויות עומדות היום בפני עסקים ומשרדים לשלם את הארנונה בזמן אך באופן יצירתי שלא מכניס אותם לסחרחורת כלכלית? כיצד ניכיון שיקים פרטיים יכול לסייע במקרה הזה? הכנו עבורך מדריך מקוצר שיעשה קצת סדר ורעיונות ישימים מעכשיו לעכשיו. 

 

תשלום ארנונה לעסקים 

זה ידוע כבר מזמן שהרשויות עושות את הכסף הגדול שלהן מארנונה למסחר, אותה ארנונה שמשלמים בעלי העסקים באשר הם בתחום הרשות. מסיבה זו בעיקר העיריות ממשיכות ללחוץ ולבנות עוד ועוד שטחי מסחר שיניבו להן בעתיד הכנסות נוספות לעירייה. מדובר על תשלומים גבוהים, בחלק מהעיריות גבוהות יותר ובחלק פחות, וכמובן שבאזורים שונים בעיר הארנונה משתנה על פי המיקום הגיאוגרפי של העסק. 

 

לבצע פריסה של תשלומים 

ישנה אפשרות לקחת את הסכום הכולל של הארנונה לטווח הרחוק או את הקצר ולפרוס אותו לתשלומים במידה והרשות מאפשרת זאת. יש לקחת בחשבון שמדובר על סכומים גדולים במיוחד, בטח כאשר מדובר על משרדים או שטח מסחר גדול. רוב העיריות מאפשרות תשלום שנתי מופחת, זאת אומרת לשלם מראש את כל תשלומי הארנונה בתמורה להנחה מסוימת או פריסת תשלומים נוחה. כשמדובר בסכומים גדולים לא כולם יכולים להרשות זאת לעצמם, בטח לא עסקים חדשים, אך רצוי מאוד לשקול זאת כדי להתנהל ללא הארנונה המאיימת על הראש לאורך כל השנה. לא מעט אנשים מוצאים עצמם ללא תזרים כספים שיכול להתמודד עם הוצאות אלה, וכאן נכנס לתמונה ניכיון שיקים פרטיים על כל יתרונותיו.  

 

כיצד ניכיון שיקים פרטיים יכול לסייע להתמודד עם תשלומי הארנונה? 

אין ספק שאחת ההתמודדויות הגדולות של עסקים הנה התשלומים השונים לרשויות, בין אם הרשויות המקומיות ובין אם רשויות המס השונות. העסק לא יכול להתנהל ללא התשלומים הללו ויש לשלם אותם בזמן כדי לא לגרור קנסות וריביות, אך מה ניתן לעשות כאשר אין את הסכום הדרוש לשם כך? 

עסקים מסוימים יבחרו בנתיב של הלוואות, שכן זהו המסלול המוכר לכולם, אך ישנו מסלול נוסף בו הריבית משולמת מראש והוא נחשב לאפיק בטוח יותר עבור העסק, שכן מדובר על כספים של העסק, ואנחנו מתכוונים כמובן לשירות ניכיון שיקים פרטיים של העסק. מדובר על שירות בו עסקים עושים שימוש כדי להגדיל לעצמם את הכסף המזומן, אך גם לשם תשלומים שוטפים. 

בשירות זה, העסק נותן לחברת ניכיון השיקים את השיקים הדחויים שנמצאים באחזקתו, במקום לקבל את התשלום מלקוחות וספקים בשלב מאוחר יותר, חברת ניכיון השיקים מספקת את התשלום עבורם בו במקום, תוך תשלום ריבית עבור הסיכון אותו היא לוקחת על השיק הדחוי. שיקים מחברות ועסקים גדולים בדרך כלל יגררו ריבית נמוכה יותר ויהיה נכון יותר לעשות בהם שימוש, ויש לקחת בחשבון שחברת ניכיון השיקים תשנה את גובה הריבית בהתאם לסיכון אותו היא לוקחת. 

לסיכום, את תשלומי הארנונה חובה על עסקים לשלם בזמן, בעיקר כדי להימנע ממצבים בהם היא גוררת חובות וקנסות או חלילה נקיטת אמצעים שונים נגדה. ניכיון שיקים הוא אחד מהפתרונות היעילים ביותר לעשות זאת, כמו גם הלוואות ותשלום מראש של הארנונה במידה והרשות מאפשרת זאת.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן