הנחות ארנונה למשפחות עם ילד שמקבל קצבת נכות או גמלת נכות

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

הנחות בתשלומי ארנונה להורים עם ילד נכהאין זו משימה פשוטה לעמוד בנטל הארנונה, במיוחד במקרה של משפחות שההוצאות הכספיות שלהן גבוהות. משפחות שהילד שלהן מוגדר כבעל נכות פיזית עונות על ההגדרה הזו, וההורים זכאים להקלה בתשלומים שונים, כולל הארנונה על הנכס בו הם מתגוררים.

הארנונה מגיעה לסכומים של מאות שקלים בחודש, ולכן כל הנחה תתקבל בברכה. קיימת כיום אפשרות לקבל הנחה בארנונה עבור הורים שילדם מקבל גמלת או קצבת נכות. על גובה ההנחה, התנאים למימוש וההליך הדרוש במאמר הנוכחי.

הורים לילד נכה: מספר תנאים לקבלת הנחה בארנונה

קבוצת הזכאות הראשונה היא הורים שהילד שלהם מקבל כאמור גמלת ילד נכה. לצד זה עשויים לקבל את ההנחה הורים שהילד שלהם בוגר, מתגורר איתם בבית, מקבל בנקודת הזמן הנוכחית קצבת נכות וקיבל בעברו גמלת ילד נכה.

מצב אחר בו ניתן לקבל את ההנחה הוא במקרה של משפחה אומנה, הן של ילד שמקבל גמלה ילד נכה והן של מקבל קצבת נכות כללית בכל גיל – בתנאי שהוא קיבל בעברו גמלת ילד נכה.

גובה ההנחה – משתנה בכל רשות מקומית

אי אפשר לתת תשובה חד משמעית לגבי גובה ההנחה שתקבלו על תשלום הארנונה, כי ההנחה משתנה בהתאם למדיניות הרשות המקומית הספציפית. בכל מקרה הגובה המקסימלי של הנחה שניתן לקבל עבור ילד הסובל ממוגבלות או מנכות כלשהי הוא 33% לשטח של מאה מטרים מרובעים. אם שטח הנכס בו מתגוררים גדול יותר, ההנחה תינתן רק על מאה המטרים הרבועים הראשונים, ולגבי שאר השטח תחושב הארנונה בצורה רגילה.

יש מקרים בהם ניתן להגיש בקשה לקבלת הנחה גבוהה יותר בארנונה, שעשויה להגיע גם לכשבעים אחוזים מגובה התשלום. בקשה זו הינה על בסיס של "נזקקות", כלומר, כאשר יש הוצאות חריגות על הטיפול בילד, כשהתרחש מאורע כלשהו שהוביל להרעה במצב הגופני שלו וכן הלאה. הבדיקה במקרה הזה תהיה מקיפה אפילו יותר, תוך ביצוע מבחן הכנסות הבוחן גם את מספר הנפשות בבית.

חלק מהרשויות המקומיות שמאפשרות לקבל את ההנחה בארנונה רטרואקטיבית, ולכן מומלץ לברר גם בכיוון הזה מול הרשות המקומית. חיסכון בארנונה לתקופה של מספר חודשים או אפילו שנים אחורנית יכול לחסוך לכם סכומים נכבדים מאד.

איך מקבלים את ההנחה?

כדי לקבל את ההנחה בארנונה יש לפנות לרשות המקומית הרלוונטית ולמלא את טופס הבקשה לקבלת ההנחה, הזמין באתר האינטרנט של אותה רשות מקומית. אל הטופס יש לצרף מסמכים שמעידים על מצב הזכויות של הילד: אישור זכאות לקבלת גמלת ילד נכה במקרה של ילדים, או אישור על דרגת אי כושר השתכרות בגובה 75% ומעלה במקרה של בוגר (מסמך שמעיד על הזכאות שלו לקצבה חודשית מלאה).

אם מדובר במשפחה אומנה, לצד טופס הבקשה יש להמציא מסמכים המצביעים על כך שמשפחה האומנה מחזיקה באותו נכס מגורים לגביו רוצים לקבל את ההנחה, מסמכים המצביעים על כך שהמשפחה היא אכן אומנה לילד וכן מסמך מהביטוח הלאומי שמראה את הזכאות לקבלת גמלת הנכות.

יש רשויות מקומיות שיבקשו לצרף למסמכים דו"ח עובד סוציאלי מטעם מחלקת הרווחה באותה רשות מקומית, או לחלופין עובד סוציאלי חיצוני שמכיר היטב את המשפחה ואת הילד. הדו"ח הזה נדרש בכל מקרה כאשר מעוניינים לקבל הנחה בגובה של כשבעים אחוזים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן