איזה גובה ארנונה ומיסים משלמים עסקים קטנים?

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך כסף!

הנחות בארנונה ומיסים לעסקים קטניםעסקים הקטנים זקוקים לעידוד באמצעות הקלות והטבות שונות. הקלה בתשלום הארנונה היא אחת מהטבות אלו. מתי יכול עסק לקבל הנחה בארנונה ואיך הוא בא לידי ביטוי? אילו הקלות נוספות ישנן?

בדיקת גודל הנכס

בקביעת מחיר הארנונה כל סנטימטר נחשב. לאחרונה משודרות ידיעות בתקשורת אודות נכסים הנמדדים שוב על ידי מודד מטעם העירייה, כדי לוודא שגודל הנכס הרשום במקרים רבים, הנציג מטעם העירייה למסקנה כי השטח גדול מהמתועד ברשומות, ולכן המחיר עולה.

במידה ומסקנות העירייה נשמעות מוטעות, הזמינו מודד מטעמכם שיבדוק שוב את השטח ויראה כי הגודל המתועד אינו גבוה מדי, כך שניתן יהיה לערער במידת הצורך. לעתים מצרפת העירייה לנכס שטחים ירוקים השייכים לבניין ואמורים להיכלל בשטחים המשותפים. בדקו שוב וראו כי לא נעשה עיגול שטחים והמטראז' הרשום הוא מדויק.

הפחתת שטח הנכס במידת האפשר

כדי להפחית את שטח הנכס, ניתן לבדוק האם ישנם חדרים או אזורים הכלולים בשטח הנכס אך אינם תורמים כמו מרפסות. הורדת הקירות ממרפסות מקטין את שטח הנכס.

סיווג הנכס על פי התעריף הנמוך

לכל שטח עסקי ישנו סיווג אשר מבדיל בין שטח מסוג אחד לשטח אחר. שטח המוגדר כעסק ישלם יותר מאשר שטח המוגדר תחת מלאכה ותעשייה.

סווגו את העסק שלכם כך שיקנה לכם את תעריף הארנונה הנמוך ביותר שניתן. בנוסף, ישנם שטחים שהתעריף שלהם הוא נמוך יותר כמו מרתפים למשל. ודאו כי שטחים כאלה אם ישנם אכן מסווגים תחת הגדרה זו.

זכאות להטבות מהרשות המקומית

הפחתת עלויות ארנונה לעסקים קטנים ניתנת פעמים רבות על פי החלטת הרשות המקומית. בדקו אילו עסקים מקבלים הנחות ברשות המקומית לה אתם שייכים.

חלק מהרשויות מקומיות מעניקות הנחות לעסקים המעסיקים עובדים משכונות הנחשבות חלשות. ישנן רשויות המעניקות הנחות לעסקים השייכים לענף הנחשב בעיניהן כתורם במיוחד לכלכלת המקום כגון הייטק, המפרנס בכבוד את תושבי המקום, תיירות באזורים מסוימים ועוד.

הטבות נוספות לעסקים

  • תשלום מע"מ על בסיס מועד החיוב
  • עד לפני מספר שנים נדרשו עסקים להוציא חשבונית מס ולשלם את המע"מ כבר בסמוך לביצוע העסקה, גם אם טרם קיבלו תמורה עבורה.
  • על פי תיקון לחוק שנקבע בשנים האחרונות נקבע כי קונה לא יכול לדרוש את הוצאת חשבונית המס לפני שקיבל המוכר תמורה מלאה או חלקית, כשהחיוב במס בשל העסקה הוא על בסיס מזומן. תיקון זה של החוק נועד לעודד ולסייע לעסקים קטנים אשר מחזורם שנתי אינו עולה על 1,950,000 שקלים.
  • הטבות מס על קליטת עובדים באזורי עדיפות – הטבה זו מתקבלת באמצעות מרכז השקעות של משרד הכלכלה. ההטבה ניתנת במסגרת מסלול סיוע ועידוד קליטת עובדים באזורי עדיפות לאומית או עובדים מאוכלוסיות המתקשות במציאת תעסוקה.
  • סיוע להרחבת שיווק בחו"ל – הטבה הנקראת המאגד נותנת הטבה לעסקים קטנים המעוניינים לשווק לחו"ל מוצרים קיימים לשווקים חדשים או מוצרים חדשים לשווקים קיימים. ניתנת עדיפות למספר עסקים המשלימים זה את זה וחוברים יחד בתחומי התעשייה, התכנה ועוד.
  • הלוואות בערבות המדינה – הלוואות הניתנות לעסקים קטנים ובינוניים אשר המדינה רואה הצדקה לתמיכה בהם. ההלוואה ניתנת לעסקים עם מחזור שנתי של עד 100 מיליון שקל באישור ועדת אשראי לאחר בדיקה כלכלית של העסק.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

על מה דיברנו במאמר?

053-3524876
דילוג לתוכן